شناسايي و ترويج هويت معماري و شهرسازي ايران اسلامي در اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - به زودي دبيرخانه دائمي بازيابي ارزش‏هاي موجود در معماري ايراني –اسلامي در اصفهان تاسيس مي‏شود.

گزارش خبرنگار موج از اصفهان، سرپرست معاونت معماري و شهرسازي مسکن و شهرسازي اصفهان با اشاره به مصوبه دور دوم هيات دولت مبني بر استقرار دبيرخانه دائمي معماري ايراني –اسلامي در اصفهان گفت: با پيگيري‏هاي انجام شده، به زودي اين دبيرخانه در اداره کل مسکن و شهرسازي استان اصفهان راه اندازي خواهد شد.
لهون اسدي به سابقه معماري و شهرسازي، صبغه فرهنگي، علمي و هنري، ظرفيت اجرايي، دانشگاهي و حوزوي استان اشاره کرد و افزود: استقرار دبيرخانه معماري ايراني اسلامي به عنوان بازوي اجرايي و محل دائمي نمايشگاه‏هاي کارگروه لحاظ مي گردد.
سرپرست معاونت شهرسازي و معماري اداره کل مسکن و شهرسازي استان، هزينه راه اندازي اين دبيرخانه را دو ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: جمع آوري کليه قوانين و مقررات، آئين نامه‏ها و تجربيات داخلي و بين المللي در قالب کتب، مقالات فيلم و پايان نامه و برگزاري جلسات تخصصي مستمر با متخصصان دانشگا‏ها و دست اندرکاران چاپ و نشر آخرين تجربيات داخلي و بين المللي از جمله مهمترين اهداف راه اندازي اين دبيرخانه مي‏باشد.
وي اظهار داشت: معماري وشهر سازي به عنوان آينه هويت فرهنگي جامعه در ساختار کالبدي شهرها و روستاها و به عنوان يکي از مظاهر تمدني جايگاه ممتاز وتايخي دارد که در همه تمدن و نهضت هاي تاريخي تلاش در ارائه وترويج مظاهر تمدني مناسب با شئونات فرهنگي آن از جمله حوزه معماري و شهرسازي شده است.
اسدي همچنين وجود اين دبير خانه دائمي را در جهت برگزاري همايش هاي تخصصي منظم و دوسالانه در سطح ملي و بين المللي مهم و ضروري ارزيابي کرد.