از عملکرد نیروی انتظامی راضی نیستم

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اعلام نارضایتی از عملکرد نیروی انتظامی در خصوص مقابله با بدحجابی در جامعه، عنوان کرد: متاسفانه احساس مسئولیتی از این ارگان آنگونه که باید و شاید دیده نمی شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام محمد حسین فقیهی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مفاسد اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از این مفاسد اجتماعی به صورت آشکارا و علنی در سطح جامعه دیده می شوند.

وی با بیان اینکه هر فرد مسلمانی وظیفه دارد نسبت به این گونه مفاسد در جامعه آگاه بوده و از آن با بی تفاوتی عبور نکند، بیان داشت: عمل به امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی آن در جامعه وظیفه اجتماعی هر انسان به حساب می آید.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، عمل به مفاسد اجتماعی در جامعه به صورت آشکار را برابر با از بین رفتن وجهه بدی و زشتی ها اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: انجام گناه و فساد در سطح جامعه و در ملاء عام نه تنها فاجعه را به جامعه تقدیم کرده است بلکه تبدیل به افتخاری برای مرتکبین آن شده است.

فقیهی با بیان اینکه اگر فسادی به صورت علنی در جامعه ظاهر شود گناه آن دو برابر خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع مساوی با بی اعتنایی به حکم الهی است.

وی با اشاره به اهمیت حجاب و تاکید اسلام بر روی رعایت آن هم توسط زنان و هم مردان در جامعه، بیان داشت: به دلیل اینکه زنان در معرض آسیب های بیشتری در سطح جامعه قرار دارند، اسلام تاکید بیشتری بر روی رعایت حجاب توسط این قشر دارد.

* مسئولین بی چون و چرا وارد شوند

فقیهی به کمرنگ شدن موضوع حجاب همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان اشاره کرد و یادآور شد:  همه متعهدين به انقلاب بايد رسالت ترويج فرهنگ عفاف و حجاب را به‏عهده بگيرند و تمامي سازمان‌ها و نهادها نيز بي‌چون و چرا وارد عرصه شوند.

وی معتقد است: ما در قانون تعريفي مبني بر اينكه چه لباسي نشان از حجاب دارد و چه لباسي بي‌حجابي است نداريم اما عرف و قوانين شرع اين را براي ما مشخص كرده است.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: حجاب حداقل هایی دارد که همه موظف به رعایت آن هستند و استفاده از آرایش های تند همراه با لباس های زننده و چسبان که نگاه های حرام را به دنبال خواهد داشت، عین مفسده اجتماعی است.

فقیهی افزود: در قانون آمده است كه اگر توسط فردي كاري انجام شود كه عفت عمومي را جريحه دار كند، مرتكب خطا شده و مي‌توان وي را كيفر كرد.

وی با اعلام نارضایتی از عملکرد نیروی انتظامی در خصوص مقابله با بدحجابی در جامعه، عنوان کرد: متاسفانه احساس مسئولیتی از این ارگان آنگونه که باید و شاید دیده نمی شود.

فقیهی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر را ستاد اجرایی صرف ندانست و گفت: یکی از وظایف مهم ستاد برای رسیدن به نتیجه مورد انتظار در جامعه و کاهش مفاسد اجتماعی، فرهنگ سازی در راستای ترویج حجاب در جامعه است.

* جامعه به افراد هنجارشکن روی خوش نشان ندهد

وی با بیان اینکه جامعه نباید به افرادی که گناه را به راحتی انجام و در ملاء عام مرتکب آن می شوند، روی خوش نشان دهد، گفت: بی توجهی به این افراد قدم اولی است که توسط جامعه باید برداشته شود.

فقیهی توجه به افراد هنجارشکن و خوشرویی با آنها را برابر با رشد گناه در جامعه عنوان کرد و اذعان داشت: متاسفانه جامعه ما هنوز نتوانسته است قدم اول را بردارد.

وی خواستار تذکرات بیشتر توسط نیروی انتظامی در سطح جامعه و اماکن عمومی شد و اظهار داشت: امروزه احساس مسئولیتی در زمینه مسائل منکراتی توسط دستگاه های مربوطه دیده نمی شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان قدم دومی که توسط جامعه برای مقابله با مفاسد آشکار اجتماعی باید برداشته شود را تذکر دانست و افزود: برخي از روي جهل و ناداني بي‌حجاب هستند اما برخي ديگر بدحجابي مي‌كنند كه امنيت جامعه را به خطر بيندازند و به اين ترتيب جامعه را با خطر روبه‌رو مي‌كنند.

* فرهنگ سازی عبارتی برای رفع تکلیف مسئولین

فقیهی با بیان اینکه متاسفانه به کار بردن عبارت فرهنگ سازی برای حل مشکلات گوناگون در جامعه، تبدیل به موضوعی برای رفع تکلیف توسط مسئولین شده است، بیان داشت: فرهنگ سازی به معنای ورود همه نهادها و ارگان ها به میدان عمل و حل مشکلات نه با زبان شعاری است.

وی در خاتمه با اعلام اینکه روش های امر به معروف و نهی از منکر باید حساب شده و اصلاح کننده باشد، بیان داشت: انتظار می رود همه مسئولین و نهاد های موثر در این زمینه وارد عمل شوند.