همه چیز آماده سومین جشن قهرمانی سپاهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: هفته سی و سوم رقابتهای لیگ برتر فوتبال به احتمال قریب به یقین هفته برگزاری جشن قهرمانی سپاهان در ورزشگاه فولادشهر خواهد بود.

به گزارش ایمنا دهمين دوره ليگ برتر روزهاي پاياني خود را سپري مي‌كند و در حالي كه تنها دو هفته به پايان اين رقابت‌ها باقي‌مانده سپاهان در صدر جدول خود را براي قهرماني آماده مي‌كند و در پايين جدول نيز تيم‌هايي مانند استيل آذين، پيكان، نفت تهران، سايپا، شهرداري تبريز و همچنين راه‌آهن براي نيفتادن به دسته پايين‌تر تلاش مي‌كنند.

به غير از ديدار تيم‌هاي صباي قم و نفت آبادان كه حساسيت خاصي ندارد و هر دوي اين دو تيم خيالشان از صعود و سقوط راحت است، بقيه ديدارها به صورت همزمان برگزار مي‌شود.

يكشنبه 25 ارديبهشت

سپاهان ـ پرسپوليس ، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 18

حساس‌ترين ديدار ليگ در هفته سي و سوم را شاگردان قلعه نويي و دايي برگزار مي‌كنند، تيم‌هايي كه در هفته گذشته ليگ قهرمانان آسيا نتايج كاملا متفاوتي گرفتند. پرسپوليس با باخت مقابل الوحده نه تنها از گروهش صعود نكرد، بلكه چهارم شد، اما سپاهان با پيروزي پر گل مقابل الجزيره به عنوان تيم اول از گروه خود صعود كرد، تا در مرحله بعد حريف تيم بنياد كار شود. امير قلعه نويي و تيمش در آستانه دومين قهرماني پياپي و ثبت يك ركورد جديد در ليگ برتر هستند. اگر سپاهان از پرسپوليس مساوي هم بگيرد، زردپوشان اصفهان در فاصله يك هفته مانده به پايان ليگ برتر قهرماني خود را مسجل مي‌كنند. در فصل 86 ـ 87 هم سرنوشت قهرمان ليگ در ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان مشخص شد كه در آن سال پرسپوليس با شكست سپاهان قهرمان شد، اما امسال وضعيت كاملا فرق مي‌كند و اين سپاهان است كه براي قهرماني تلاش مي‌كند. علي دايي و تيمش نيز كه در رده چهارم جدول هستند، براي اعاده حيثيت و همچنين جا نماندن از كورس سهميه ليگ قهرمانان آسيا به ميدان مي‌رود. با اين حال سرخپوشان، سپهر حيدري، غلامرضا رضايي و جلال اكبري را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند و تياگو فراگا و سكوبرت به احتمال فراوان به اين بازي نمي‌رسند.

نفت تهران ـ ذوب آهن، ورزشگاه اكباتان ساعت 18

حسين فركي و شاگردانش در اولين فصل حضور در ليگ برتر نتايج بدي نگرفته‌اند و حتي ركوردار بيشترين مساوي هستند كه نشان مي‌دهد آن‌ها تيم سختكوشي هستند، با اين حال رتبه آن‌ها در جدول اين نكته را بازگو مي‌كند كه آن‌ها هم در كنار پيكان و سايپا از نامزد‌هاي اصلي سقوط هستند و بايد دو بازي بعدي خود را با پيروزي پشت سر بگذارند تا در ليگ ماندني شوند كه نخستين ديدار آن‌ها در اين راه تيم ذوب آهن است. در عين حال ذوب آهن نيز هم اكنون در رده سوم است و آنجا كه ديگر شانسي براي قهرماني ندارد تنها براي كسب سهميه آسيا تلاش مي‌كند.

صباي قم ـ نفت آبادان، ورزشگاه يادگار امام (ره) قم ساعت 17

دو تيمي كه مربيانشان همواره صحبت‌هاي جالبي را مطرح مي‌كنند، توانسته‌اند در ليگ دهم با قرار گرفتن در رتبه‌هاي مياني جدول خود را از خطر سقوط نجات دهند. صبا با عبدالله ويسي در بعضي از مقاطع اين فصل نتايج بسيار خوبي گرفت، با اين حال زماني كه محمود ياوري از صبا جدا شد، اين تيم در رتبه هشتم بود، اما ويسي و تيمش در حال حاضر در رتبه دهم قرار دارند. صنعت نفت آبادان كه با هواداران پرشور خود هيجان تازه‌اي به ليگ برتر بخشيده بود از همان آغاز فصل بازي‌ها را طوفاني آغاز كرد و چندين هفته در ميان سه تيم بالاي جدول بود، با اين حال آن‌ها نيز به تدريج كيفيت اصلي خود را نشان دادند و هم اكنون با 41 امتياز در رده نهم هستند.

استيل آذين ـ شهرداري تبريز، ورزشگاه دستگردي ، ساعت 18

اين آخرين شانس تيم عجيب و پر حاشيه استيل آذين براي ماندن در ليگ برتر است. شاگردان محمود ياوري كه با 28 امتياز نامزد اصلي سقوط به دسته يك هستند بايد در ديداري كاملا سرنوشت ساز رودروي شهرداري تبريز قرار بگيرد. از آنجا كه شهرداري نيز هنوز به طور كامل ماندن خود را در ليگ قطعي نكرده اين بازي مي‌تواند جاذبيت‌هاي زيادي را به همراه داشته باشد. استيل آذين مي‌تواند به ستاره‌هاي پا به سن گذاشته خود از جمله مهدوي كيا، زندي، كعبي، اكبرپور و كاظمي براي پيروزي در اين بازي دل ببندد. بايد ديد نبرد حساس ياوري و درخشان را كدام يك خواهند برد.

پيكان ـ راه‌آهن، ورزشگاه تختي قزوين، ساعت 18

يك ديدار حساس ديگر در قعر جدول. هم پيكان و هم راه‌آهن به سه امتياز اين بازي احتياج دارند تا به ليگ پايين‌تر سقوط نكنند، تيم‌هاي كه البته در بعضي هفته‌هاي ليگ عملكرد خوبي داشتند و پيروزي‌هاي قابل توجهي به دست آورده بودند. با اين حال در حال حاضر پيكان 30 امتياز و راه‌آهن هم 34 امتياز دارد و بايد ديد اين بازي چقدر به حل شدن معماي تيم‌هاي سقوط كننده كمك خواهد كرد.

استقلال ـ ملوان، ورزشگاه آزادي، ساعت 18

آبي پوشان تهران كه هنوز ديدار با النصر را از ياد نبرده اند، براي حفظ اميدهاي كم رنگ خود به قهرماني در اين فصل نياز به شكست ملوان در بازي يكشنبه دارد. پرويز مظلومي و شاگردانش حال ديگر از ليگ قهرمانان آسيا حذف شدند و فقط بايد به ديدارهاي باقي‌مانده خود در ليگ برتر و جام حذفي فكر كنند. ملوان اما تيمي است كه در اين فصل بسيار خوب ظاهر شده و با كسب نتايج خوب هم اكنون در رتبه هشتم قرار دارد. ديدار تيم‌هاي استقلال و ملوان هميشه جذاب و زيبا بوده و بايد ديد آيا ملوان با متوقف كردن استقلال مي‌تواند قهرماني سپاهان را در اين روز قطعي كند يا خير. هر چند كه پيروزي استقلال در اين بازي نيز بستگي به نتيجه‌ بازي سپاهان و پرسپوليس دارد.

تراكتورسازي ـ سايپا، ورزشگاه يادگار امام (ره) ساعت 18

فراز كمالوند كه به تازگي قرار داد خود را با تراكتورسازي تمديد كرده، خيلي دوست دارد تيمش را در اين فصل به آسيا بفرستد. تراكتورسازي تا هفته پيش براي اين مهم خوب كار كرده بود و در رده چهارم قرار داشت، اما شكست آن‌ها مقابل صبا در خانه باعث شد، پرسپوليس جاي آن‌ها را بگيرد. با اين حال تبريزي‌ها هنوز شانس زيادي براي آسيايي شدن دارند و بايد ديد نتايج تراكتورسازي و پرسپوليس و همين طور ذوب آهن در دو هفته‌ باقي‌مانده ليگ چگونه خواهد بود، در آن سوي ميدان سايپا و محمد مايلي كهن قرار دارند كه با 33 امتياز در رده پانزدهم هستند و اصلا شرايط خوبي در جدول ندارد. دو ديدار باقي‌مانده سايپا در ليگ نيز بسيار دشوار است، چرا كه آن‌ها بايد بعد از ديدار با تراكتورسازي به مصاف سپاهان بروند و همين موضوع راه ماندن سايپا در ليگ برتر را پر پيچ و خم مي‌كند. در حالي كه هيچ كس در ابتداي فصل فكر نمي‌كرد كه مايلي كهن و تيمش در روزهاي پاياني فصل يكي از نامزدهاي سقوط به دسته يك باشند.

فولاد ـ پاس همدان، ورزشگاه تختي اهواز ساعت 18

هر چند اين بازي از ديگر ديدارهاي اين هفته اهميت كمتري دارد، اما سرنوشت پاس نيز كه هنوز به طور 100 درصد ماندن خود را در ليگ قطعي نكرده در اين بازي مشخص خواهد شد. در عين حال فولاد هم كورسويي از اميد براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا دارد كه اميدوار است با پيروزي در اين بازي و عدم نتيجه گيري تيم‌هاي بالاتر از خود اين اميد را براي خود حفظ كند.

مس ـ شاهين بوشهر، ورزشگاه باهنر كرمان، ساعت 18

مس كرمان كه در اين فصل روزهاي پر فراز و نشيبي را با صمد مرفاوي پشت سر گذاشت، در حالي فصل را تمام مي‌كند كه در رده هفتم جدول قرار دارد. اخباري مبني بر تغيير سرمربي مس در فصل آينده و آمدن مربياني چون بوناچيچ و فلمينگ به گوش مي‌رسد. بحث ماندن ادينيو در مس نيز يكي از مسايل مهم اين روزهاي ليگ برتر است چرا كه تيم‌هاي بزرگ سپاهان و استقلال به دنبال اين مهاجم برزيلي هستند. اما شاهين بوشهر كه با آمدن ميثاقيان جان تازه‌اي گرفته فعلا از حاشيه امنيت بالايي برخوردار است كه در صورت پيروزي در اين بازي ماندن خود را در ليگ قطعي خواهد كرد. عمادرضا به دليل سه اخطاره بودن تنها غايب شاهين در اين بازي است.