پيگيري انحلال سازمان تات در مجلس شوراي اسلامي

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاري موج - رييس کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي گفت: عده اي بحث انحلال سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي (تات) را در مجلس پيگيري مي کنند.

عباس رجايي، رييس کميسيون کشاورزي ،در گفتگو با خبرنگار موج، با اعلام اين مطلب اظهار داشت: سازمان تات يکي از مجموعه هاي معتبر ايران در سطح بين الملل است.
وي افزود: مي توان به جرات ادعا کرد سازماني با اين هويت در آسيا و آفريقا بي نظير است.
رجايي خاطر نشان ساخت: بايستي سازمان هايي نظير تات را پوياتر کنيم تا گره هاي بخش کشاورزي با سرعت بيشتري باز شود.
وي افزود: برخي به دنبال انحلال اين سازمان بوده و قصد دارند زير مجموعه هاي تحقيقاتي سازمان تات را در سطح معاونت هاي اجرايي جهاد پراکنده کنند.
رييس کميسيون کشاورزي تاکيد کرد: اين اقدام به هيچ وجه درست نبوده و به صلاح کشور نيست.
وي گفت: اگر قصد داريم با اين عمل سازمان تحقيقات را به سمت فعاليت هاي کاربردي سوق دهيم بايستي تحقيقات تقاضا محور شود.
رجايي اظهار داشت: اگرچه تا کنون چنين روندي در سازمان تات پيگيري مي شده اما بايد تحقيقات اجرايي براي کارهاي اجرايي تعريف شود.
وي تاکيد کرد: انحلال سازمان تحقيقات ضربه بزرگي به کشور وارد خواهد کرد.
رييس کميسيون کشاورزي به افرادي که اين طرح را در مجلس تعقيب مي کنند، توصيه کرد: دفتر اين بحث ها را ببندند تا سازمان تحقيقات با قدرت بيشتري به کار خود ادامه دهد.
وي در پاسخ به سئوالي در خصوص اقدامات بعدي کميسيون کشاورزي در صورت انحلال سازمان تات، گفت: اين کميسيون ابزارهاي نظارتي خود را براي مقابله با اين تصميم به کار خواهد بست.
رجايي ادامه داد: به طور حتم کميسيون کشاورزي پس از رسيدگي به بودجه 90، وزير جهاد کشاورزي را براي پاسخگويي به سئوالاتي پيرامون اين موضوع به مجلس دعوت خواهد کرد.
وي در پاسخ به طرح سئوال در مورد ساختمان شيشه اي، اذعان داشت: بحث ساختمان شيشه اي از موضوعات فرعي است و پس از حضور وزير جهاد کشاورزي در مجلس در رابطه با مسايل مختلف بحث و تبادل نظر خواهد شد.