توقف فروش سکه در بانک‌های ملی اصفهان

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

خبرگزاری ایمنا: نوسانات بازار سكه طي هفته‌هاي اخير باعث شد كه با آغاز عرضه در شعب منتخب بانک ملي، افراد بسیاری از دلال گرفته تا پیرمردهای بازنشسته هر روز از نخستين ساعات صبح مقابل اين شعب صف‌هايي را براي خريد سكه تشكيل دهند، اما از پنج‌شنبه گذشته تب خرید سکه در اصفهان یخ کرد و توزیع نشدن سکه مرگ رویای پولدار شدن آنهایی را به دنبال داشت که می‌خواستند به این قافله بپیوندند.

به گزارش ایمنا، بر اساس سیاست بانک مرکزی مبنی بر تعدیل بازار و با متعادل شدن نسبی بازار سکه در چند روز اخیر، بانک مرکزی تصمیم گرفته که تا اطلاع ثانوی از عرضه سکه دولتی در شعب منتخب بانک ملی خودداری کند و این بدین معنی است که حباب متورم بازار سکه در کشورمان ترکیده و حالا دلالان و مردمی مانده‌اند که به امید سود بیشتر خرید کرده‌اند، اما مشخص نیست که چه موقع می‌توانند به سود رویایی خویش دست یابند.

و اکنون با توقف فروش سکه دیگر از صف‌های طولانی به ذوق خرید سکه و رویای پولدار شدن خبری نیست و آنهایی که به نوعی خود را با خریداری سکه پیروز میدان می‌دانند در خواب رویاهای خود به سر می‌برند که با افزایش قیمت و فروش سکه‌های طلا، سود و سرمایه‌ای هنگفت به دست آورند و بعید نیست که فردا صف‌های طولانی فروش سکه با قیمتی بسیار پایین‌تر رو به روی طلا فروشی‌ها ایجاد شود.

گفتنی است که شعب منتخب بانک ملی ایران در استان اصفهان در روز پنج‌شنبه با توزیع و عرضه 3 هزار و 219 قطعه، پایین‌ترین فروش خود را طی دو هفته حراج سکه به دنبال داشته است.

مسوول دایره بازاریابی اداره امور شعب استان اصفهان گفت: در روز پنج‌شنبه یکهزار و 173 قطعه سکه تمام بهار آزادی، یکهزار و 144 نیم بهار و 902 عدد ربع سکه از طریق شعب منتخب بانک ملی ایران در اصفهان عرضه و توزیع شده است.

عباسعلی قانع مجموعه کل سکه‌های طلا فروخته شده در 16 اردیبهشت سال‌جاری را 3 هزار و 219 قطعه سکه بیان کرد و اظهار داشت: در این روز مجموع ارزش فروش سکه در شعب منتخب بانک ملی در استان اصفهان، 8 میلیارد و 406 میلیون و 470 هزار ریال بوده است.

مشخص نیست آینده بازار متلاطم سکه ایران چه می شود، اما نکته اینجا است که تا حرص و طمع پولدار شدن وجود دارد سیاست تغییر اقدامات مقطعی بازار سکه همچنان ادامه خواهد داشت و امیدواریم روزی با یک نگاه ریشه ای به مسئله طلا و سکه این مشکلات حل و بازار بامنطق و به دور از هرگونه تنش و هنجاری روند توسعه و پیشرفت خود را طی کند.