اصفهان رتبه سوم طلاق در کشور را دارد.

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

معاون استاندار استان اصفهان:

اصفهان رتبه سوم طلاق را در كشور دارد

خبرگزاري فارس: معاون برنامه‌ريزي استاندار اصفهان با بيان اينكه اصفهان رتبه سوم در طلاق را به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر از هر شش ازدواج يكي از آن به طلاق و جدايي منجر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، عليرضا همدانيان در نخستين همايش معاونان اجتماعي و پيشگيري سازمان بهزيستي سراسر كشور با بيان اينكه استان اصفهان از نظر موقعيت اجتماعي،‌ اقتصادي، فرهنگي و جغرافيايي در شرايط خاصي قرار دارد، تصريح كرد: اصفهان در بسياري از عرصه‌ها پيشتاز و سرآمد ديگر استان‌هاي كشور است اما اصفهان با توجه به آمارهاي موجود در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي از وضعيت مناسبي برخوردار نيست.

وي اظهار داشت: اصفهان رتبه سوم در طلاق را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر از هر شش ازدواج يكي از آن به طلاق و جدايي منجر مي‌شود.

معاون برنامه‌ريزي استانداري اصفهان تاكيد كرد: بر اساس سرشماري سال 1385، 23 درصد از معلولان استان از اختلالات جسمي و ذهني رنج مي‌برند و به تبع مراقبت از اين قشر از مددجويان نيز به مراتب دشوارتر است.

وي افزود: به دليل سختي كار مددجويان معلولان ذهني و جسمي به دنبال فراهم كردن تسهيلات و مزاياي ويژه‌اي براي اينگونه افراد هستيم و درصدديم اين اقدامات حمايتي را در قالب قانون در مجلس به تصويب برسانيم.

* عمده مسائل و آسيب‌هاي اجتماعي از عدم آگاهي عامه جامعه نشأت مي‌گيرد

همدانيان تاكيد كرد: در بخش پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بايد دقت و تلاش بيشتري انجام پذيرد چرا كه پيشگيري زمان، وقت و هزينه كمتري نسبت به درمان نياز دارد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه عمده مسائل مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي مربوط به عدم آگاهي اجتماعي افراد است، لذا براي پيشرفت در مباحث پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بايد آموزش و آگاهي عموم افراد جامعه ارتقا يابد.

معاون برنامه‌ريزي استانداري اصفهان اضافه كرد: رسانه‌ها در آگاه‌سازي اجتماعي نقش بسيار مهم و مؤثري را ايفا مي‌كنند بنابر اين همت ويژه‌اي را از سوي خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع‌رساني مي‌طلبد.

وي بيان داشت: حمايت از كانون خانواده‌ها به عنوان ركن اصلي جامعه و نيز بازتواني انواع معلوليت‌ها نيز از جمله مباحثي است كه نبايد از ان غافل ماند و نيازمند برنامه‌ريزي‌هاي مدون و تاثيرگذار است.

* اوضاع نامناسب كشاورزان اصفهاني در تامين منابع مالي

همدانيان در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اينكه اكثر افراد از استان اصفهان در بخش‌هاي عمراني و منابع طبيعي به عنوان استاني برخوردار ياد مي‌كنند، تصريح كرد: همين ذهنيت اصفهان را از برخورداري از بودجه‌هاي كافي محروم كرده است.

وي تاكيد كرد: در حال حاضر اصفهان به لحاظ تامين منابع آبي براي كشاورزان با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كند.

افزود: هم اكنون از 700 هزار كشاورزي كه در استان اصفهان فعاليت مي‌كنند، 300 هزار نفر در شرق استان مستقر هستند كه وضعيت معيشتي بحراني دارند.