ورورد گردشگر خارجي به اصفهان كاهش يافته است/ بيش از 50 درصد ظرفيت هتل‌هاي اصفهان در طو ل سال خالي است

ارسال در مهم ترین خبرهای استان و کشور

عليرغم ادعاي معاون گردشگري كشور مبني بر افزايش 37 درصدي ورود گردشگر خارجي به كشور رييس اتحاديه هتل‌داران اصفهان تاكيد كرد كه ورود گردشگر خارجي به اصفهان كاهش يافته و  بيش از 50 درصد ظرفيت هتل‌هاي استان اصفهان در طول سال نيز خالي است.

علي‌اصغر رضايت در رابطه با آخرين وضعيت تغييرات بهاي خدمات هتل‌هاي استان بيان داشت: «قيمت 135 كالاي سبد مصرفي هتل‌ها 47/8 رصد افزايش يافته است و اين در حالي است كه هتل‌ها تا اين لحظه هيچ افزايش قيمتي نداشته‌اند و 4 درصد ماليات بر ارزش افزوده هم بايد بپردازند.».

وي ادامه داد: «حال سئوال اين است كه با اين وضعيت و بيمه و حقوقي كه هر روز در حال افزايش است آيا هتل‌داري در حال حاضر توجيه اقتصادي دارد يا خير؟!».

رييس اتحاديه هتل داران استان اصفهان در خصوص آمار 37 درصدي ورود گردشگر خارجي به كشور كه چندي پيش از طرف معاون گردشگري كشو ر اعلام شد؛ بيان داشت: «ما در هتل‌هاي اصفهان اين رشد را نداشتيم و بايد بگويم كه با كاهش شديدي نيز رو به رو بوده‌ايم.».

رضايت در پاسخ با سئوال خبرنگار ايمنا در رابطه با درصد يشنهادي وي براي افزايش قيمت خدمات هتل‌ها گفت: «حقيقت آن است كه ما در حال حاضر متقاضي استفاده از خدمات هتل‌ها نداريم و افزايش قيمت هم با اين وضع توجيهي ندارد؛ ما بايد به جذب توريست بپردازيم تا با افزايش توريست وضع هتل‌داران بهتر شود.».

وي در ادامه اضافه كرد: «هتل‌هاي كشور ما فقط سرويس اتاق و صبحانه را به توريست‌ها ارائه مي‌دهند و تسهيلات ديگري در بين نيست؛ ما بايد تسهيلات ديگري را هم براي مسافران فراهم كنيم و سرگرمشان سازيم همچون كاري كه اكثر هتل‌هاي بزرگ دنيا انجام مي‌دهند و با ارائه‌ي قيمت‌هاي مناسب‌تر به تورها ضمن پايين آوردن قيمت‌ها درصد اشغالشان را بالا مي‌برند اما ما تا زماني‌كه نتوانيم ورود گردشگران را افزايش دهيم نمي‌توانيم به اين سطح از خدمات برسيم.».

رييس اتحاديه‌ي هتل دارارن در خصوص وضعيت اشغال هتل‌هاي استان اصفهان در ايام نوروز 90 بيان داشت: «من در مورد آمار 10 درصدي رشد ورود گردشگر نوروزي به استان اصفهان كه رييس سازمان ميراث فرهنگي استان اعلام كرده‌اند اظهار نظري نمي‌كنم اما متوسط اشغال هتل‌هاي استان در ايام نوروز 81/34 درصد بوده كه نسبت به آمار گذشته تغيير محسوسي را نشان نمي‌دهد.».

رضايت در پايان تصريح كرد كه درصد اشغال هتل‌هاي اصفهان در طول سال كم‌تر از 50 درصد است.