نقش حمل و نقل کالای شهرستان خمینی شهر در استان اصفهان

ارسال در نامه های مردمی

name2در چند شماره اخير فرصت، پيرامون وضعيت حمل و نقل شهرستان خبرهايي درج كرديم. درباره جزئيات وضعيت موجود، انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل ونقل کالای شهرستان گزارشي به فرصت ارسال كرده اند كه در ادامه مي خوانيد.

یکی از انجمن های صنفی کار فرمایی موفق شهرستان، انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل ونقل کالای شهرستان خمینی شهر می باشد که براساس ماده 131 قانون کار جمهوری اسلامی ایران با 42 عضو فعال در سال 1371 تحت شماره 108 در اداه کل کار و امور احتماعی به ثبت رسید که در حال حاضر ششمین دوره فعالیت خود را سپری می نماید. آقایان پرویز ملکوتی به عنوان رییس هیات مدیره، ناصر ملکوتی نایب رییس، عزت اله ایران نژاد خزانه دار، محمد رضا استاد دبیر و سعید توانا مقدم به عنوان عضو اصلی هیات مدیره این انجمن برای مدت سه سال انتخاب شدند. شرکت "پایانه سازان راه مهر" خمینی شهر نیز تحت پوشش همین انجمن شکل گرفت. اعضا هیات مدیره این شرکت همان اعضا هیات مدیره انجمن می باشند و آقایان منوچهر ملکوتی و کرمعلی سعیدی به عنوان اعضا اصلی هیات مدیره شرکت فوق مشغول به انجام وظیفه هستند لذا به جهت آشنایی شهروندان با عملکرد انجمن و شرکت یاد شده با آقایان پرویز ملکوتی رییس هیات مدیره انجمن و مدیر عامل و عضو اصلی هیات مدیره شرکت و ناصر ملکوتی نایب رییس انجمن و رییس هیات مدیره شرکت گفت و گویی ترتیب داده ایم که به نظر شما عزیزان می رسانیم.

آقای پرویز ملکوتی لطفا از عملکرد انجمن صنفی و همچنین شرکت پایانه سازان راه مهر خمینی شهر برای خوانندگان بگویید؟

این انجمن به منظور حفظ منافع مشروع صنفی تشکیل یافته و برنامه های خود را در قالب دو طرح کوتاه مدت و دراز مدت طراحی نموده که بحمد اله توانسته ایم طبق برنامه زمانبندی شده  پیش برویم و به اهداف تعییین شده دست یابیم لذا در همین رابطه به استحضار می رسانم با توجه به موقعیت فیزیکی زمین پایانه حمل ونقل کالای شهرستان که پس از گذشت 20 سال فعالیت، مدعی خصوصی پیدا کرد و با همت همکاران عزیز مکان پایانه خریداری شد ولی به سبب مجاورت پایانه با منطقه مسکونی و نتیجه کارشناسی ترافیک، ضرورت را بر این دانستیم که پایانه مذکور را به خارج از محدوده مناطق مسکونی انتقال بدهیم. لازم به ذکر است که وجود بسیاری از مشکلات مدیریتی در اداره امور پایانه ای که خود باعث بروز معضلات شهری نیز شده بود و کلیه مسوولان ذیربط در شهرستان از جمله فرمانداري، نیروی انتظامی و راهور، شهرداری و شورای شهر و بسیاری از دوایر دولتی دیگر را نیز دچار مشکل می نمود، ضرورت اجرای این طرح را دو چندان می نمود.با همدلی اعضاي محترم صنف و حمایت دستگاه های دولتی در حال حاضر30 هکتار زمین جهت احداث شهرک حمل ونقل خمینی شهر به شرکت پایانه سازان راه مهر خمینی شهر واگذار گردید.

در جلسه مشترکی که اخیرا با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، تصميمات خوبی اتخاذ گردید که مهم ترین آن واگذاری پنج هکتار زمین دیگر در مجاورت زمین واگذارشده به منظور افزایش پارکینگ پایانه و جهت متمرکز شدن ناوگان حمل ونقل کالا بود.  در خلال این جلسه مجددا تجدید بیعتی میان دو صنف حمل ونقل یعنی "شرکت ها" و "رانندگان کامیون" پر تلاش و زحمتکش ناوگان حمل و نقل کالای شهرستان صورت گرفت تا با تعامل بیشتری در پیشبرد اهداف مد نظر به جهت ساماندهی و ایجاد مدیریت سالم و یکپارچه پیش بروند.

لازم به ذکر است که فعالیت های انجام گرفته در طول 7 سال به منظور احداث شهرک حمل ونقل  و اسناد و آگهی مناقصه این شهرک به زودی تهیه و به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

گفت و گو با ناصر ملکوتی رییس هیات مدیره شرکت پایانه سازان راه:

آقای ناصر ملکوتی لطفا خوانندگان را در جریان انگیزه تاسیسی شرکت پایانه سازان راه مهر خمینی شهر بگذارید.

همانطور که همکار عزیزم جناب آقای پرویز ملکوتی عنوان نمودند یکی از اهداف انجمن، ساماندهی بخش حمل و نقل کالاو ایجاد مدیریت یکپارچه بود که با عنایت به اینکه انجمن های صنفی نمی توانند کارهای غیر انتفاعی انجام بدهند، شرکت مذکور تاسیس شد و ساخت و ساز شهرک حمل ونقل به عنوان هدف آن تعیین گردید و بحمداله پس از تحویل زمین مذکور، در سال گذشته با هزینه ای بالغ بر نهصد میلیون ريال دیوارهایی در دو ضلع شهرک نصب شد به اضافه اینکه نقشه های لکه گذاری فاز 1 نیز طراحی شد و همچنین در خصوص تهیه نقشه های فاز 2 نیز اقداماتی صورت گرفت.  در رابطه با طرح های بلند مدت انجمن باید بگویم که این طرح عظیم و زیر بنایی نمرات درخشانی را در کارنامه انجمن به ثبت خواهد رسانید، در قالب طرح کوتاه مدت نیز به خرید پایانه فعلی و اسکان موقت اعضا اشاره می کنم که با سرمایه گذاری صنف صورت گرفت و جا دارد همین جا از زحمات فرماندار محترم جناب آقای حقیقی که مجدانه پیگیرمسائل حمل ونقل می باشند تشکر نمایم. از مدیران محترم دوایر دولتی شهرستان و استان استدعا می نمایم در این طرح بزرگ ما را یاری نمایند که امیدواریم ثواب آن ره توشه کلیه خدمت گذاران گردد.

نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنم آمار حمل و نقل کالای استان است که از 44 میلیون تن بار حمل شده در سال 1389 از مراکز استان ها حدود 2600 میلیون تن مربوط به شهرستان خمینی شهر بوده و این شهرستان در رتبه بندی، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است که انشااله با تعامل بیشتر شرکت های حمل و نقل و رانندگان زحمت کش و با مدیریت و مساعدت مسوولان محترم حمل ونقل و پایانه های استان در آینده شاهد کسب رتبه های بالاتری باشیم و بتوانیم درصد بیشتری از مردم عزیز و شهید پرور این شهر را در این صنف مشغول به کار نماییم. آمار فوق الذکر و دیگر موارد، اهمیت و جایگاه حمل ونقل کالای شهرستان را به خوبی نشان می دهد و صنف در راستای همین مهم و رفع مسائل ترافیکی و دیگر موارد اقدام به احداث شهرک حمل و نقل راه مهر خمینی شهر نموده که از این طریق به تمامی عزیزان خدا قوت می گوییم و می طلبد مسوولان محترم با مشکلات صنف مانند قبل کارشناسی شده و با تعامل بیشتری برخورد نمایند.