صندوق خانه

ارسال در نامه های مردمی

sandoogh-postهر هفته نامه هاي فراواني به پست هاي الكترونيك فرصت ارسال يا بصورت مكتوب به آدرس دفتر نشريه فرستاده مي شود كه درج محتواي كامل همه آنها با توجه به تعداد صفحات فرصت ميسر نيست. اما از اين شماره، در اين ستون بطور مرتب به بازخواني اين نامه ها و ايميل ها كه حاوي نظرات، پيشنهادات و انتقادات خوانندگان گرامي فرصت است خواهيم پرداخت و چكيده اين نامه ها را منتشر خواهيم ساخت.

و اما دو هفته گذشته؛

نه چپ نه راست...

سلمان صرامی در نامه ای ارسالی به ایمیل راهکارهایی برای پیشگیری از بروز حوادثی نظیر حادثه باغ ارائه کرده و

می گوید: مشکلات شهر ما از قبیل همجواری با مرکز استان، تراکم جمعیت، خروج درآمد کارگاه های شهر به خارج از شهر و نداشتن بودجه کافی، خرافه گرایی و... درگير است و رفع اين مشکلات قطعا با همراهی مدیران سیاسی شهر میسر است ولی باید بپذیریم که اکثر مدیران سیاسی غیربومی و در حال تغییر بوده و تا اراده جمعی نخبگان بومی شهر نباشد، مشکلات ریشه ای حل نمی شود. بنده به طور مختصر در ذیل دو راهکار به حضورتان پیشنهاد می نمایم:

1- تشکیل فوری کمیته ای از نخبگان سیاسی شهر بدون تعارف چپ و راست (تعدد مدیران مهم خمینی شهری در سطح کشور و استان از ابتدای انقلاب تاکنون ) که درد مشترک همه حفظ آبروی شهر و ارتقای آن باشد. اگر بخواهیم بگوییم که فلانی طرفدار فلان حزب است یا فلان باند، نتیجه اش همین پس رفت های کنونی در شهر است. نخبه های سیاسی علمی فرهنگی شهر در جلسات به مدیران سیاسی ارائه طریق نمایند. در بسیاری از شهرهای موفق چون کاشان و .. این امر میسر شده است

2- چهره های علمی خمینی شهری را که در دنیا حرف برای گفتن دارند به کشور عرضه کنیم.

مژده به مسکن مهری ها!

ایمان ر هم که وعده و وعیدهای مسکن مهری ها به ستوهش آورده برایمان یک بشارت تازه دارد، مبتلایان به مسکن مهر بخوانند:

مژده مژده در پی تماسهای مکرر مردم با مسئولین مسکن مهر و مدیران شهر و اعتراض به گرانی مسکن مهر خمینی شهر نسبت به شهرهای دیگر ، مدیران لایق و مردم دوست خمینی شهر با تشکیل جلسات متعدد بدون گرفتن حق جلسه اقدام به کاهش قیمت آپارتمانها نمودند. به گزارش خبرنگار ما، مسئولین دلسوز مسکن مهر در این اقدام خداپسندانه و مردم دوستانه با حذف شیرآلات ساختمانی، موکت، کولر، پکیج، آسانسور، سرویس آشپزخانه و لامپ وکلیدهای برق از منازلی که در چند سال آینده به مردم تحویل داده خواهد شد قیمت آپارتمانهای مسکن مهر خمینی شهر را در سقف 15 میلیون تومان نگه داشته و ازافزایش آن خوداری کردند.

اگر می توانید فریاد بزنید وگرنه هیچ

یکی دیگر از خوانندگان دقیق نشریه در اعتراض به بعضی مطالب نشریه نظیر ستون " خمینی شهر در هزار توی تاریخ" می گوید از تنها نشریه شهر که هر دو هفته یک بار چاپ می شود انتظاری بیش از این می رود که صفحاتش را صرف این کند که چه کسی خمینی شهری بود و یکی دیگر بیاید حرف این یکی را نقض کند و ادامه می دهد: گیرم پدر تو بود فاضل...

این همشهری خوبمان ضمن اشاره به اینکه باید برای حل مشکلات شهر و مردم هر شماره به سراغ یکی از ادارات برویم و به انعکاس مشکلات و مطالبات مردم بپردازیم به سخنی از دکتر شریعتی اشاره می کند: سال ها نالیدن بس است، اگر می توانید فریاد بزنید وگرنه هیچ.

این منتقد نکته سنج به ساختمان های فرسوده و متعدد خمینی شهری ها در مشهدالرضا اشاره می کند و از روسای هیئت ها می خواهد چشم و هم چشمی ها را کنار بگذارند و با هم متحد باشند. این خواننده فرصت پیشنهادات خوب و کاربردی هم برای مصاحبه به فرصت ارائه می کند که قول می دهیم انشااله تا آن جا که امکان دارد ترتیب اثر بدهیم.