الو فرصت شماره 59

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است.

انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

یک نقد در مورد نمایش کی به کیه داشتم. اگر خاله می آمد و به سه تا خلافکار کار می داد بهتر بود. آن ها یک بار (گاو را) از خاله دزدیده بودند ولی خاله سه بار از آنها دزدی کرد.

خانم صادقی پور

هنوز جایزه دانش آموزانی که در زمینه فرهنگی و هنری رتبه آورده اند نداده اند. لطفاً پیگیری کنید.

مختاری

کلینیک ارتقای سلامت یک بخش مشاوره دارد یک هفته قبل نوبت گرفتیم برای چهارشنبه و چهارشنبه که رفتیم دیدیم از این 3 نفر کارمند این اتاق هیچ کس نیامده و منشی مدعی است که یک جلسه فوری پیش آمده است و تازه خودش هم اعتراف می کند که به حدود 30 نفر نوبت داده که می آیند و بر می گردند بدون اینکه ارزشی برای وقت مراجعان قائل باشند و حداقل یک خبری به آنها بدهند.

خانم شمس

ما ساکن شریعتی شمالی هستیم. تمام قبض های ما و همسایه ها اشتباهی می رود جای دیگر و در خانه دیگر. ما همه کد پستی داریم. البته قبض هایی که مربوط به مخابرات است. تقریباً یک سال است این وضع است.

کریمیان

پمپ های پمپ بنزین روبروی سید محمد همان قدیمی هاست و یک دسته دارد و خیلی معطل می شویم.

خانم صادقی پور

صدا و سیمای تهران برنامه ای دارد به اسم صبح و نشاط که هر جمعه در یکی از شهرهاست، اگر مسؤولین شهر هماهنگ کنند و بیایند در پارک بهشت برگزار شود نشاط در شهر باز می گردد. مجری عالی ای دارد این برنامه.

حاج هاشمی

می گویند چرا آمار جرم در این شهر بالاست، مهاجران جمعیت این شهر را بالا برده اند و این شهر را از بومی بودن در آورده اند و کنترل شهر را مشکل کرده است. از مسؤولان خواهشمندیم فکری به حال مردم این شهر بکنند و از سرازیر شدن این مهاجران جلوگیری شود.

خانم حسینی

نوشته اید که می توان از کسانی که در باغات پارتی می گیرند شکایت کرد؟ چگونه و به کجا؟ به نظرتان خوب نیست مثل همان اعدامی ها که مردم تومار را در نماز جمعه امضا کردند حالا هم چنین اقدامی کنند؟ ما دیشب در اصفهان با ماشین می رفتیم یک موتور سه پشته زد پشت پراید ما و وقتی پیاده شدیم و اعتراض کردیم گفت: برو خمینی شهری.

خانمی از ساکنین خیابان پاسداران

در رابطه با دفتر خدمات ارتباطی خیابان [...]، می خواستم بگویم که قبض ها را پرداخت نمی کند و بدهی قبل روی قبض ها می آید. ما به فرمانداری شکایت برده ایم. لطفاً شما هم مطرح کنید.

یک شهروند

ما امروز رفتیم بیمه و از شب قبل هم تلفنی نوبت گرفتیم با این حال کلی معطل شدیم برای اینکه برویم پیش دکتر و کلی هم معطل شدیم تا دکتر را ببینیم بعد رفتیم پیش دکتر داخلی اما او گفت که زیر 20 سال را معاینه نمی کنیم!

یک شهروند

منظریه زمین های بایر زیاد دارد که شهرداری برایش وعده فضای سبز داده است اما خبری نیست در ضمن آنجا ها که هم که درخت می کارند کاج می کارند که نه تنها برای پاکیزه کردن هوا خوب نیست بلکه دوباره سرمنشأ کثیفی خانه های اطراف می شود.

خانم جبل عاملی

اول جمع آوری زباله ها را شب جمع کردند بعد دوباره انداختند صبح و حالا دوباره شب. وقتی که زباله ها را انداختند صبح خیلی از مردم اعتراض کردند و شهرداری در جوابیه ای گفت که این کار طبق دلایل کارشناسی انجام شده حالا دوباره ساعت جمع آوری زباله را تغییر دادند. پس کجا رفت آن همه دلایل کارشناسی؟!

آقای دریا

من از اول وقت تا ساعت 5/8 به بیمه زنگ می زدم و همه اش اشغال بود. ساعت 5/8 تلفن وصل شد و از آن طرف گفتند نوبتها پر شده است! آخر این چه شیوه سرویس دهی به مردم است؟! ماهی 70 هزار تومان می دهیم که این طور به ما سرویس بدهند؟!

یک شهروند

در مشهد، نجف آبادی ها یک حسینیه درست و حسابی دارند، اصفهانی ها هم همین طور ولی خمینی شهر به جای یکی، چهار تا حسینیه دارد (خمینی شهریها، فروشانی ها، کوشکی ها، درچه ای ها) ولی هیچکدامشان مناسب نیست به طوری که شب میلاد امام رضا(ع) هم جا داشتند و کسی نمی رفت.

یک شهروند

در مورد یارانه ها که دولت پرداخت نکرده است چه کسی پاسخگوست؟ فرمانداری رفتیم، گفته اند دیگر این مبالغ را نمی دهند. شاید یک دهم مردم نگرفته باشند.

احمدی

همان مردمی که هیاهو کردند و مجرمان را بالای دار کشیدند همان ها در مراسم ختم آنها شرکت کردند. روشنفکران این مسأله را چگونه تفسیر می کنند؟

یک همشهری

رفتم درمانگاه بیمه، دکتر برایم آزمایش قند نوشته و می گوید باید آزاد بروی می پرسم چرا؟ می گوید 5-4 ماه پیش که بیمه شدی گفتی بیماری قند ندارم! آخر من 5 ماه پیش بیماری قند نداشتم ولی تضمین نکردم که تا آخر عمرم قند نگیرم ما ماهی 85 هزار تومان می دهیم که این طور سرویس دهی کنند؟!

یک شهروند