الوفرصت شماره 57

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است.

انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

دو تا ترقه خورده است بر سر در خانه سرتیپ. پدرم که دوران احمدشاه و رضاشاه زندگی می کرده می گفت: آن زمان که سده تازه همایونشهر شده بود یک ماشین سوار آمده بود توی شهر کار داشت، از ماشین پیاده شده و کمی راه رفت و گفت: این سده تا صد سال دیگر سده می ماند. يك فكري به حال فرهنگ بكنيد.

همولايتي

با 56 سال سن و مبتلا به بیماری دیابت در روز جمعه 4/6/90 ساعت 24 الی 24:30  احساس سرگیجه همراه با رنگ پریدگی و عرق سرد شدید داشتم. بلافاصله با اورژانس 115 تماس گرفتم و تقاضای کمک کردم. ولی ترتیب اثر ندادند و گفتند: ما نمی توانیم بیاییم و بعد از گرفتن شرح حال تلفنی پیشنهاد خوردن 1 لیوان آب قند را جهت بهبود دادند!

محمود حاج حیدری

ما در خیابان «سلمان فارسی» زندگی می کنیم. سمت ساختمان های «میلاد» پیاده روی سمت کوچه ها خیلی مشکل دارد، یک قسمت آسفالت است، یک بخشی خاکی و گودال، یک زمین بایر هم آن طرف هست که مزید بر علت شده است. نور این خیابان هم کافی نیست و با توجه به پستی و بلندی پیاده ورها ما اصلاً جرأت نمی کنیم شب ها داخل پیاده رو راه برویم و ناچار باید توی خیابان راه برویم.

خانم روح الهی

آسفالت کوچه قرض الحسنه رضوی در خیابان شهید صدوقی خیلی مشکل دارد، اصلاً با کوچه باغ ها هیچ فرقی نمی کند. ساکنان این کوچه، سالمندان و بچه ها اگر بارندگی بشود با خطر مواجه هستند. هیچ رسیدگی تا حالا نشده است.

خانم مریم گلی

ما نزدیکی کلانتری 13 سکونت داریم. شب های پنج شنبه و جمعه آمادگی شنیدن صدای ترقه را داریم و تلویزیون را روشن می گذاریم اما شب های وسط هفته دیگه چرا؟ لطفاً قبلاً خبر بدهند، یا نخوابیم یا تلویزیون را خاموش نکنیم.

آقای رحیمی

شب جمعه داخل پارک باغبان بودیم که چند نفر جوان به جان هم افتادند و با چوب هم را می زدند. نیروی انتظامی در این شهر چه می کند؟

یک شهروند

نیروی انتظامی یک روز موتور سوارها را داخل میدان امام راه نمی دهد و می فرستد داخل کوچه، روز بعد موتورها را می گیرد. چرا یک برنامه خاص ندارند و هر روز یک طرحی اجرا می کنند؟!

بانک سپه مرکزی رفته بودم برای پرداخت اقساط وامم 45 دقیقه تمام ما را نگه داشتند و دستگاه شماره خوان هم شماره ای اعلام نمی کرد. کارمندان محترم هم یا مشغول انجام کارهای خودشان بودند یا مشتریان نورچشمی را راه می انداختند.

اداره ارشاد روزنامه فروشیها را مجبور کرده پروانه دار شوند. در این شهر این همه مغازه بدون پروانه است. چرا زورشان به روزنامه فروشی می رسد که فرهنگ جامعه را بالا می برد. چرا سراغ ساندویچ فروشیهای بدون پروانه نمی روند که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است؟!

کوچه ای داریم که خیلی باریک است، ما به امید اینکه کوچه پهن می شود نشسته ایم ولی هر خانه ای که ساخته عقب نشینی نمی کند. وقتی که این گونه است آیا باید طرف یک شاکی خصوص داشته باشد یا شهرداری خودش باید نظارت کند؟ مأمور شهرداری آمد و دیگر رفت و چیزی نگفت. اکثر این خانه ها در به حیاط است. شهرداری جریمه می گیرد. یعنی حق مرا به پول تبدیل کرده و توی جیبش گذاشته است.

آقای دریا

جلوی مدرسه هجرت روبه روی مسجدالنبی پلی هست که وضعیت خرابی دارد و بچه ها موقع مدارس با مشکل رو به رو می شوند. در خیابان شهید بهشتی هم شهرداری آسفالت کرده ولی آسفالت نشست کرده و قسمتی از آن را هم اصلاً درست نکرده اند.

حسینی

یک اتوبوس که از مشهد می آمده در جندق تصادف کرده. 16 نفر خمینی شهری در آن بودند. یک مادر شهید هم بوده است. راننده به حرف مسافران که به او می گفتند آهسته برود گوش نمی داده است. می گویند در ماشین مواد هم مصرف می کرده است.

حاج حیدری

لطفاً به مسؤولان بگویید که حرف کافی است، عمل کنید. دانشگاه صنعتی، مسکن مهر و ... خدا وکیلی کدام مشکل حل شد؟ در همین جلسات شهردار و پورکاظم و نماینده صحبت کردند. حرف که برای مردم کار نمی شود.

جباری

لطفاً از میدان آزادی تا بانک ملی را پارک ساعتی بزنند.

یک شهروند

روبروی درب دخانیات ایستگاه اتوبوس گذاشته اند. ماشین ها هم به سرعت وارد بلوار جمهوری می شوند و خطرناک است. لااقل این ایستگاه را 50 متر جابه جا کنند.

شهروند

از نیروی انتظامی و بسیج تشکر می کنم. چند شب پیش که در قرطمان یک پارتی بوده، وقتی که به آنجا می روند، می بینند در باغ بغلی هشت، نه نفر اراذل و اوباش بوده اند. اگر دیر می رسیدند یک فاجعه دیگر رخ می داد.

رضایی

به مسؤولین بیمارستان اشرفی بگویید زیباسازی درب ورودی ملاک نیست، ملاک خدمت رسانی به مردم است و نوع برخورد عوامل.

یک شهروند

جدولهایی که روبروی شهرداری زده اند کوتاه است و وقتی به گیاهان آب می دهند آب از جدول ها می زند بیرون.

یک شهروند

درباره مسکن مهر باید بگویم ساختمان هایی که می سازند معلوم نیست چی توش در بیاد! یکی از آشناهای ما لوله کش بود. رفته بود آنجا قیمت متری 1200 داده بود قبول نکرده بودند. یک نفر را آورده بودند که با متری 700 و کیفیت پایین تر کار را تمام کرده بود.

یک شهروند

اهالی [...] از ورود دانش آموزان دختر به مدرسه ممانعت کرده اند. چرا بعد از 1400 سال که از ظهور پیغمبر اسلام می گذرد هنوز قوم گرایی وجود دارد؟!

یکی از اهالی

در میدان امام یک زمین آزاد هست که باعث ایجاد گرد و خاک و زشتی میدان شده است.

نوربخش

بلوار توحید کوچه شهید غفوری بر اثر عبور و مرور ماشین آسفالتش جمع شده و من شاهد تصادفات زیادی در این جا هستم. در بلوار طالقانی کوچه ای به اسم شهید رجبی است که همین طور شده است.

یک شهروند

دانشگاه صنعتی را که به نام اصفهان زدند، دانشگاه علمی کاربردی را هم به نام اصفهان زدند، مقامات خمینی شهر را هم به اسم اصفهان زدند، ولی باغ را به نام خمینی شهر زدند ماهواره ها که نمی شناختند خمینی شهر را، حالا همه اش نام خمینی شهر را می برند. در سراسر دنیا جنایت رخ می دهد طنز پردازان برای باغ شعر می گویند و ...

خانم ابراهیمی

برای مسکن مهر ما 10 میلیون تومان داده ایم. گفته اند به حساب بانک مهر ایران 2 میلیون بریزید. 160 هزار تومان برای سودش ریخته ایم. گفته اند دو هفته دیگر بیا، بعد هم گفتند دو میلیون و چهارصد هزار تومان سفته بدهید و یک نفر هم ضامنتان شود که تا به حال چک برگشتی نداشته است. باید به چند نفر رو بزنیم که ضامن شوند؟

یک شهروند