الو فرصت 52

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است.

انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

من چند دفعه درباره موشهای خیابان طالقانی تماس گرفته ام شما هم نوشته اید ولی نه بهداشت و نه شهرداری کاری نکرده اند.

کریمی

رنگ آمیزی جدول های خیابان بوعلی به عنوان یکی از نقاط مرکزی شهر خیلی کثیف و زشت شده است. لطفاً رسیدگی کنید.

یک شهروند

منظریه خودش یک شهرک بزرگ است و یک کلانتری جداگانه می خواهد. این کیوسک های کوچک برای منظریه کم است.

یک شهروند

چرا امکانات کتابخانه الغدیر این قدر کم است؟ یا کتابی را که می خواهیم ندارد و یا امانت داده است. یعنی بزرگترین کتابخانه شهر است.

یک خانم

من از جوی آباد تماس می گیرم. اینجا یک برج نیمه کاره هست که قرار است مرمتش کنند ولی هنوز نکرده اند. در ضمن یک کوچه هست که خاکی است. ما پارسال 400 هزار تومان برای خودیاری داده ایم ولی امسال معاونت عمرانی شهرداری می گوید به خاطر تورم و ... باید 4 میلیون تومان بدهیم. آخر 8 نفر در این کوچه هستند. آیا این انصاف است؟!

بدیهی

من محمدرضا صفری هستم و در کشتارگاه، میلاد 3 پلاک 3 زندگی می کنم. ما 30 سال بود که علمک گازمان در داخل حیاط بود. طی این سی سال این علمک خطرساز نبود، حالا یهو خطرساز شده است! خلاصه اینکه اداره گاز آمده سه جای در خانه ما را کنده و علمک را از خانه بیرون آورده است. حالا وقتی برای پرکردن دو جای دیگر رجوع می کنیم، اداره گاز می گوید بروید شهرداری، شهرداری می گوید بروید اداره گاز! بالاخره ما کجا برویم؟!

صفری

از شهردار قبلی تشکر می کنم.

يك شهروند

یک شبکه بهداشت قبل از هنرستان شهید رجایی هست که تعطیل است. یک زمین ول است که می خواهند بسازندش. پیشنهاد می دهم یک دیوار کاذب رنگی جلوی آن بزنند تا منظره شهر زشت نشود.

نوربخش

سطل های بزرگ زباله را خیلی کم حول و حوش خیابان امام شمالی می گذارند ولی در خیابان شریعتی خوب سطل زباله گذاشته اند. رفت و روب کوچه ها هم که خوب انجام نمی شود.

امین پور

ما در فیض الاسلام، چهارراه یزدان پناه هستیم. هر روز اینجا تصادف می شود و کسی توجه نمی کند. چراغ راهنمایی  هم که ندارد.

یک شهروند

حدود یک سال است که در خمینی شهر از خانواده های شهیدان اخاذی می کنند. می آیند در خانه های ما و می گویند ما با شهید همرزم بوده ايم و چند تا از اسامی بنیاد شهید اصفهان یا خمینی شهر را هم می برند و می گویند ما مریض هستیم و درخواست پول می کنند. مثلاً دیروز یکی از آنها در خانه 10 نفر رفته بود. بنیاد شهید به جای اینکه خودش اطلاع رسانی کند می گوید خودتان بروید اطلاع رسانی کنید. مثلاً در دهنو یک نفر رفته در خانه یک پیرزن که مادر شهید است و گفته: اسمتان برای حج در آمده است و شما باید مبلغ 750000 تومان بدهید و اگر همین حالا با من بیایید بانک، من خودم کارهایتان را انجام می دهم. خلاصه اینکه پیرزن را با خود به بانک می برد و پیرزن تا آخر وقت اداری در بانک می نشیند و سرانجام متوجه می شود که سرش را کلاه گذاشته اند.

برادر یکی از شهدا

رفته بودم اداره دارایی خمینی شهر یک اظهار نامه مالیاتی می خواستم ارائه بدهم و یک شماره تحویل بگیرم. توی نوبت ایستاده بودیم که خانمی از راه رسید و کارش را راحت انجام داد چون این طور که خودش می گفت از بستگانش بود و ما چیزی نگفتیم. بعد کد ما را وارد سیستم کرد و در گوش همکارش گفت: این یکی را (من را) معطلش کن!!! من هم رفتم یک راست پیش رئیس اداره آقای حاجیان و سر چند ثانیه کارم انجام شد.

علی اکبر حاج حیدری

هفته پیش برادرم حالش بد شده بود و از من خواست تا به خیریه ولی عصر برویم ساعت حدود 7 صبح بود. به ما گفتند که دکتر ساعت 6 صبح رفته است و دکتر بعدی ساعت 8 صبح می آید. این خیریه شبانه روزی است یعنی این دو ساعت جزو شبانه روز نیست؟ دیشب هم همسرم حالش بد شد و دوباره به این خیریه رفتیم بعد از اینکه دکتر را به زور از خواب بیدار کردند، کمی معاینه کرد و گفت من چیزی تشخیص ندادم و بروید یک جای دیگر. پس از اصرار من و اینکه به او گفتم فرق من با شمای دکتر چیست، نسخه ای نوشت که وقتی به داروخانه رفتیم دیدیم فقط استامینوفن است!

یک شهروند

موتورهای بلوار توحید تازگی ها از توی پیاده رو حرکت می کنند به خصوص وقت هایی که شلوغ است.

یک شهروند

موش های خیابان های طالقانی و امیرکبیر به اندازه یک گربه بزرگ شده اند از بسکه میوه های گندیده توی جوی را می خورند. به میوه فروش های این خیابان ها تذکر بدهید.

یک شهروند

ایستگاه فرمانداری اتوبوس های منظریه و قائمیه خیلی بدجاست به خصوص اگر بخواهی توی ایستگاه بایستی تا سوار اتوبوس شوی بروی ترمینال. کمی ایستگاه را بیایند جلو.

یک شهروند

از مسؤولان شهرداری و نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی تشکر می کنم. امروز (روز بعد از نیمه شعبان) که به سر کار رفتم همه جا تمیز بود. ما مهمان از خارج از خمینی شهر داشتیم. آنها گفتند اینجا همان جاست که حادثه باغ رخ داده؟! آبروی ما را خریدند. از نظر نذری هم خمینی شهر در ایران لنگه ندارد هر 50 متر یک بار نذری می دادند.

حاج هاشمی

برای مسکن مهر ثبت نام کرده ایم، گفتند بروید پست، پست 4000 تومان گرفته و می گوید بروید شهرسازی اصفهان و بعد جوابش می آید در خانه. ولی از اردیبهشت تاکنون خبری نشده است. رفته ام پست می گوید خودت پیگیری کن. چرا وقت کشی می کنند؟ اعتبار پروانه ساخت و ساز 2 سال است. تازه در این قضیه من به پست پول اضافه داده ام.

محمدی

در شب نيمه شعبان دنباله جوی گاردر درگیری شد و هر چه تماس می گرفتم با 110 اشغال بود. وقتی مراجعه کردم گفتند چون امشب شلوغ است تلفن ها را اشغال کرده ایم.

یک شهروند