الو فرصت 51

ارسال در الو فرصت

aloحجم تلفن ها و نامه های مردمی به دفتر «فرصت» که اغلب حاوی درخواستهای مردم از مسؤولان و ارگان هاست رو به افزایش است واین نشان دهنده ضوررت وجود یک پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان استان است.

 

انعکاس این درخواستها و درد دل ها لزوماً به معنای تأیید آنها نیست و در عرف مطبوعات هم نیست که یک مطبوعه در خصوص صحت و سقم ی کادعای تلفنی تحقیق کند. بلکه مطبوعات عموماً تلفن ها و تماسهایی را که· حاوی توهین و تهمت نبوده و تنها شامل یک درخواست یا گلایه جزئی است منتشر نموده و نهادها وارگان ها هم توجیه هستند که باید پاسخ لازم را ارائه کنند.و اینک این تماسها:

از اداره گاز آمده اند برای بازدید کنتور خانه نبودیم، رفته اند و برگه گذاشته اند. 2 روز است به شماره 3646002 زنگ می زنیم اما مرتب اشغال است.

یک همشهری

بنده یک 206 صندوق دار دارم. پارسال زنگ زدم بیمه پارسیان اصفهان و بیمه نامه با یک پیک موتوری برای ما ارسال شد. امسال دو روز قبل از پایان تاریخ بیمه یعنی 4/4/90 از دفتر بیمه برایم پیامک آمد که برای تمدید بیمه ام اقدام کنم. کارها طبق روال انجام شد و قرار شد که بیمه ام با پیک موتوری به دستم برسد. امروز که زنگ زده ام که پیگیری کنم می گویند پیک موتوری ها به خمینی شهر نمی آیند (به خاطر حادثه باغ) گفتم که غلط کرده اند که نمی آیند. بیمه مرا باطل کنید و هر اتفاقی برای ما افتاد خودتان باید جوابگو باشید. چرا چند تا اراذل یه کاری می کنند آن وقت همه باید تاوان پس بدهند؟ البته چند دقیقه بعد رئیس این بیمه با من تماس گرفت و کلی معذرت خواهی کرد و گفت: من خودم یک خمینی شهری هستم.

مسعود ملکوتی

در خیابان رجایی کوچه صفا و کاج، چند تا درخت قدیمی بوده که خشک هم شده بودند. به شهرداری گفتیم همه را فردایش کندند و بردند. ولی برای آسفالت ماههاست که تقاضا دادیم و اقدام نکرده اند.

ماهوش

ما در محله قائمیه هستیم و در کوچه ها و بن بست ها از ترقه آسایش نداریم. چند سال است که با این مشکل مواجهیم. تا 2 و 3 نصفه شب همین اوضاع است.

امیریوسفی

عده ای از کارگران ساختمانی و سنگ کارها صبح ها سر کار می روند و مواقعی که از سرکار بر می گردند لباسهایشان گچی و خاکی است و دمپایی دارند و با موتورسیکلت در سطح شهر تردد دارند و این چهره شهر را نازیبا می کند. خواهشمندیم از آنها که لباس کار و لباس بیرونشان را جدا کنند.

یک شهروند

در خیابان طالقانی موشهای بزرگی در جوی ها هست و رسیدگی نمی کنند.

یک خانم

چرا فاضلاب ها را سم پاشی نمی کنند؟ می گویند بودجه نداریم. اگر خمینی شهر این قدر بدبخت است برویم بودجه از شهرهای دیگر جمع کنیم.

یک خانم

چرا 118 شماره تلفن هیچ یک از دو مرکز فنی و حرفه ای خمینی شهر را ندارد؟

یک شهروند

یک ماهی فروشی نزدیک بیمارستان ساعی است که صبح ها زباله ها را می گذارند بیرون و بوی بدی نزدیک بیمارستان می آید و بهداشت را رعایت نمی کنند.

محمد سمیعی

الان مدتهاست مسأله کم آبی مطرح است. خیابان شهید مدنی درختهای 20 ساله آبیاری نشده است و دارد می خشکد.

مصطفوی

چرا کاسب ها درختهای جلوی مغازه شان اسید یا نفت می ریزند و خشک می کنند و بعد قطع می کنند؟ مثل خیابان امیرکبیر یا امام شمالی، چرا با شهر این کار را می کنند؟ در ضمن باید به کاسب ها بگویید که در جوی ها آشغال نریزند و برای این کارشان باید مجازات تعیین شود.

رحیمی

ماشین شهرداری آشغالها را می ریزند توی کوچه و می روند. ما مراسم فاتحه پدرمان بود، آبرویمان رفت.

آقابابایی

ما فرم یارانه ها را که پر کردیم اسم پسرم هم که آن زمان ازدواج نکرده بود در فرم بود. وقتی که ازدواج کرد اسمش از توی فرم ما خط خورد. اسم عروسم هم از فرم خانواده اش خط خورد. حالا یک سال است که عروسی کرده اند ولی به آنها یارانه نمی دهند. چند بار هم پیگیری کرده ایم ولی فایده نداشته است. حالا همه چیز را اول زندگی باید گران بخرند.

مهدی پور

6 ماه است خیابان پاسداران را ریخته اند به هم. چندین دفعه به شهرداری مراجعه کرده ایم یکی را بفرستند این سنگ و خاک را ببیند.

معلمی

از مسؤولین اداره پست سؤالی داشتم و آن اینکه اخیراً افرادی صندوقهای پستی را می آورند و پشت درب منزل نصب می کنند و دوازده هزار تومان می گیرند. آیا این کار اجباری و لازم است؟ آیا اداره پست نظارتی به قیمت واندازه آنها دارد یا نه؟ این صندوق ها دو نوع هستند: افقی و عمودی. در صندوقهای افقی اصلاً کتاب و مجله جا نمی شود. چرا اندازه هایشان یکسان نیست؟

صالحی

تمام مدارک پدر من را در پمپ بنزین میدان 22 بهمن سرقت كردند. وقتی به دوربین های امنیتی آنجا مراجعه کردند دیدند که در آن لحظه خاموش بوده است. چه کسی جوابگو می باشد؟

هادی نظریان

چند وقت است که در خیابان حافظ زباله جمع شده و کسی نمی آید آنها را جمع کند. چه نهادی مسؤول است؟ شهرداری یا جای دیگر؟

یک شهروند

چند روز پیش برای یادگیری شطرنج سراغ کلاسی را در این زمینه از کانون سلمان فارسی گرفتم. گفتند که ما برای بعضی کارها جهنم نمی رویم. شطرنج که در کل کشور تدریس می شود. آیا خمینی شهر سوای جاهای دیگر است؟

پریشانی