بازتاب های فرصت 62

ارسال در بازتاب ها

baztab- فرصت و انجمن خوشنویسان

- سهم خميني شهر از صدا و سيماي اصفهان و چند نكته

- پروفسور و محیط زیست

- و ...

فرصت و انجمن خوشنویسان

چندی پیش انجمن خوشنویسان خمینی شهر به مناسبت روز خوشنویسی اقدام به برگزاری اولین همایش خوشنویسان شهرستان نمود. در این همایش که جمعی از هنرمندان خمینی شهری در رشته های مختلف حضور داشتند دو تن از اساتید مطرح استان در رشته خوشنویسی به ایراد سخنرانی پرداختند وتعدادی از شاعران، شعرهای خود را با موضوع هنر خوشنویسی به حضار تقدیم کردند. انتظار بحقي وجود داشت كه این همایش از تنها رسانه شهر پوشش داده شود و لذا خبرنگار ما در این همایش حضور پیدا کرد و خبر به دفتر نشریه رسید اما از آنجا که این همایش در آخرین لحظات صفحه بندی برگزار گرديد درج خبر آن ممكن نشد و اين امر موجبات دلخوری این انجمن پرسابقه و موفق را فراهم آورد. خدمت دست اندرکاران انجمن خوشنویسان عرض کنیم که فرصت در ستون معرفی هنرمندان در چندین شماره به گفتگو با خوشنویسان شهرستان پرداخته كه نشان از اهميت اين حوزه در نزد فرصت دارد. خبر همايش مذكور هم در لحظاتي رسيد كه امكان درج نداشت. امیدواریم از این پس نه تنها انجمن خوشنویسان بلکه همه شهروندان و مسوولان و هنرمندان تعاملشان را با نشریه بیشتر کنند و در زمینه پوشش کامل و صحیح اخبار با رسانه شهرشان همکاری نمایند.

سهم خميني شهر از صدا و سيماي اصفهان و چند نكته

در شماره گذشته، نوشتيم كه در آينده قصد داريم – دقت كنيد كه قصد داشتيم – پيرامون سهم خميني شهر از اطلاع رساني هاي مثبت صدا و سيماي اصفهان گزارشاتي تهيه كنيم. و البته هنوز در اين خصوص مطلبي منتشر نكرده ايم. همين يك جمله كافي بود تا برخي عزيزان اوقاتشان تلخ شود. البته اينكه مسئولان صدا و سيماي استان انتقاد كنند طبيعي است اما اينكه در داخل شهرستان برخي مسئولان ارشد، زبان به گلايه – آنهم از نوع شديدش – بگشايند جاي شگفتي است. از جمله اين انتقادات، سخنان يكي از مسئولان شهر بود كه گفت: صدا و سیما در عرض یک ماه سه دفعه از مراسمات شهرستان خمینی شهر پخش مستقیم داشت؛ یکی واقعه غدیر، دیگری همایش شیرخوارگان و دیگری تجمع صبح تاسوعا که نیم ساعت آن را از شبکه یک سیما پخش زنده نشان دادند که جا دارد از مهندس کلباسي و همچنین معاون ایشان تقدیر و تشکر کرد. وي افزود: متأسفانه برخی نشریات داخلی بجای تشکر یک سری زخم زبانهایی خطاب به صدا و سیمای استان می نویسند. حتی نوشته بودند که مطالب بیشتر در این ارتباط را در شماره های بعدی درج می کنیم. باید این تفکرات را کنار بگذارند. مسؤولان صدا و سیما دارند لطف و بزرگواری می کنند، شما بجای تشکر به آنها زخم زبان می زنید؟ اینها اینطور دارند زحمت می کشند...

فرصت: آنچه وعده داده بوديم، بررسي عملكرد صدا و سيماي استان پيرامون خميني شهر بود. اين سوژه، بدان دليل مطرح شد كه تعداد زيادي از مردم به دفعات، با انعكاس اعتراضات خود نسبت به اين عملكرد، خواستار انتشار گزارشي در نشريه در اين زمينه بودند و فرصت هم، زبان گوياي مردم است. اين تيتر البته قبل از انعكاس مراسم تاسوعا در صدا و سيما، درج شده بود و ناظر به مراسم غدير و قبل از آن بود. مراسم غدير، با همه عظمت اش از شبكه اصفهان پخش نشد و به شبكه شما رفت تا جاي چنين مراسمي را در اين شبكه و در پخش زنده، دو بازيگر يك سريال لمپن و مسخره گر تلويزيوني براي مدت دو سه ساعت بگيرند! البته اين شبكه انصافاً در انعكاس مراسم تاسوعا و شيرخوارگان سنگ تمام گذاشت كه جاي تشكر دارد. اين دو سه مورد ماههاي اخير، يقيناً همه موارد مرتبط با اين سوژه نيست و ما هم نگفتيم كه الزاماً قصد انتقاد داريم تا مسئولان محترم شهرستان خودمان بدين حد برنجند! وقتي مسئولان شهرستان از فرصت بدان دليل كه قصد دارد حق خميني شهر را از نهادهاي استاني مطالبه كند مي رنجند و بجاي دفاع از شهرستان، از مسئولان استاني دفاع مي كنند و از مطالبه گري فرصت كه عمل به فرمايشات رهبر انقلاب است، انتقاد مي كنند و هشدار مي دهند، چه انتظاري هست كه مشكلات شهرستان مرتفع گردد؟!

تحلیل یک شهروند از فرصت

نورا... کیانی تحلیلش از فرصت را اینگونه بیان کرد: «در سال اول فرصت خیلی خوب و حرفه ای عمل می کرد، ولی در یک سال اخیر خیلی سیر نزولی پیدا کرده است. گاهی به چیزهایی می پردازد که باید برود به حاشیه. اگر فلان مسئول با شما مخالت دارد چرا شما مرتب به این مساله دامن می زنید؟ من خودم بعضاً شاهد رفتارهای بعضاً نادرست فلان مسئول با شما بودم اما به نظر من همین برای فرصت می شود تبلیغ، دیگر نیازی نیست شما به آن بپردازید. من کسی بودم که هر بار پنج نسخه از نشریه را می خریدم و در اختیار دیگران می گذاشتم ولی الان چهار شماره است که اصلاً خودم هم نشریه را نخوانده ام.»

پروفسور و محیط زیست

دانشجویی به نام توکلی هم تماس گرفت، خودش را دانشجوی رشته محیط زیست دانشگاه صنعتی معرفی کرد و گفت: «از مطالعه سخنان پروفسور جعفری درباره اهمیت توجه به محیط زیست بسیار لذت بردم. ایشان تجربه 40 ساله اش در غرب را به راحتی با ما در میان گذاشته است، همانطور که ایشان گفتند از همین الان باید به فکر محیط زیست بود.»

محرم و قمه زني و ...

رويكرد فرهنگي مسئولان در قبال قمه زني، امسال هم كار خود را كرد. مردم منتظر بودند تا در پس شايعات، ببينند نظر مسئولان امر در قبال قمه زني چيست تا فرصت شماره 61 منتشر شد. كه حاوي گفتگو با رئيس كل دادگستري استان، معاون سياسي امنيتي استاندار و فرمانده انتظامي استان بود. حرف اخر را سردار كرمي زد كه گفت: خميني شهري ها خودشان بايد اين مسئله را حل كنند.

ويژه نامه محرم

تلاش فراواني صورت گرفت تا ويژه نامه اي وزين با حال و هواي محرم منتشر كرديم. و اين ويژه نامه تهيه نشد مگر با تلاش همه بر و بچه هاي فرصت و خبرنگاران بي ادعايمان. اين ويژه نامه هم بازتابهاي فراواني داشت و چند مطلبش مورد توجه بيشتري واقع شد از جمله گفتگو با چهره هاي سرشناس حوزه و دانشگاه در خصوص نذر، گفتگو با دكتر رجبي و گفتگو با بازيگر نقش حرمله. يكي از خبرنگاران اصفهاني در توصيف ويژه نامه گفت: ويژه نامه تان بيش از حد وزين بود!!