بازتابهای فرصت / 51

ارسال در بازتاب ها

baztab- ماجراي باغ را ول كنيم يا نه؟

- جریان الحاق چی شد؟

- سینمافرهنگ را دریابید!

- و ...

ماجراي باغ را ول كنيم يا نه؟

در شماره گذشته چند خبر و تحليل درباره ماجراي باغ درج كرديم. تعدادي از همشهريان معتقدند بايد اين ماجرا را رها كرد و برخي مي گويند بايد به ريشه هايش پرداخت. يكي از شهروندان گفت: ما از شما براي قضيه باغ توقع داريم حل مشكل كنيد و آبروي شهر را برگردانيد. بعضي ها خوششان نمي آيد كه خميني شهر را حسينيه ايران بخوانند و ناراحت مي شوند و بخاطر همين سعي مي كنند جلوه شهر را خراب كنند و شما بايد جلوي آنها بايستيد و تنها كار شما اين است كه قضيه باغ را با مراسم و عزاداريهاي محرم ربط ندهيد كه اين كار خيانتش كمتر از كار جانيان باغ نيست.

فرصت: به نظر مي رسد اصل ماجرا را ديگر نبايد چندان رسانه اي كرد اما ريشه يابي موضوع از جنبه هاي روانشناختي، جامعه شناختي و ... نبايد به فراموشي سپرده شود. اگر علت ها را نيابيم معلول ها بار ديگر سر بر مي آورند.

جریان الحاق چی شد؟

یکی از شهروندان پرسید: «مدتی است درباره الحاق چیزی نمی نویسید. این بحث به کجا کشید؟ دانشگاه آزاد همایش الحاق را برگزار می کند؟»

فرصت: اینکه دانشگاه آزاد بالاخره به وعده اش عمل می کند و همایش الحاق را برگزار می کند یا نه را باید مسئولان این دانشگاه جواب بدهند. اما اینکه چرا فرصت در مورد الحاق چیزی نمی نویسد دلیلش این است که بحثهای مختلف در این زمینه گفته شده و ما هم درج کردیم. مخالفت نماینده شهر هم در کمرنگ شدن این بحث هم بی تاثیر نبوده است. در این میان وعده دو ارگان استانداری و دانشگاه آزاد مانده که هر دو وعده دادند تا به صورت جداگانه موضوع را به صورت کارشناسی بررسی کنند. وعده هایی که گرچه زمانش به سر آمده ولی هنوز محقق نشده است.

سینمافرهنگ را دریابید!

موضوع سینمافرهنگ و واگذاری آن به اصفهان از موضوعاتی است که امروزه به یکی از مطالبات مردم تبدیل شده است. ما سعی کردیم تا حد توان خواسته مردم را در این زمینه منعکس کنیم. یکی از شهروندان در این زمینه پیشنهاد داد: «بد نیست در این رابطه با مسئولان اداره کل ارشاد مصاحبه کنید و دلایلشان را بپرسید که چرا این سینما را به خمینی شهر واگذار نمی کنند.»

فرصت: ما این کار را انجام دادیم و چندین بار از مسئول مربوطه یعنی حجت الاسلام معتمدی برای مصاحبه دعوت کردیم ولی ایشان به هر دلیلی این مصاحبه را به زمانهای آینده موکول می کند. البته ما باز هم پیگیر این مصاحبه هستیم. به هر حال مسئولان موظفند پاسخگوی مردم باشند.

اما و اگرهای یک مسئول

یکی از پزشکان شهر هم از اینکه فرصت در مورد سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان و شیوه انتخابش نوشته بود انتقاد کرد و گفت: «نداشتن مطب، چیز بدی نیست. الان قانون اعضای هیات علمی را مکلف کرده که مطب نزنند. بجز این ایشان سابقه مدیریت داشته و کادر شبکه بهداشت هم مدیریت ایشان را پذیرفته است.»

فرصت: درباره مسائل شبكه بهداشت و مديريت فعلي و قبلي آن، بين پزشكان صاحبنظر شهرستان اختلاف نظرهايي هست و فرصت هم در اين خصوص نظر نفي يا اثباتي ندارد.

وقتی فوتبال دوست ها دست به قلم می شوند

همانطور که پیش بینی می شد اخبار و گزارشهای فرصت در مورد وضعیت فوتبال شهرستان بازتابهای متعددی داشت. به هر حال فوتبال ورزشی جذاب است و طرفداران زیادی دارد، برای همین همیشه پرحاشیه بوده است. عزل یا ابقای مسئول هیات فوتبال شهرستان یکی از این موضوعات بود که هفته پیش خبرساز شد. هدف اصلی فرصت از پرداختن به مسائل ورزشی انعکاس دیدگاههای فعالان این رشته است. ترویج ورزشهای باستانی و اصیل ایرانی که در شهر ما مهجور مانده و همچنین تقدیر از ورزشکاران پیشکسوت شهرستان از دیگر اهداف ماست که انشاءا... بزودی به این موضوعات هم ورود پیدا می کنیم.

بازتابهای یک مصاحبه

مصاحبه شماره قبل فرصت با دادستان خمینی شهر هم بازتابهای متعددی داشت. برخي شهروندان سخنان دادستان را مبني بر اينكه در شهر كار فرهنگي نمي شود و به دنبال آن ناهنجاري به بار مي آيد و آنوقت دستگاه قضايي بايد بار اين ناهنجاري را به دوش بكشد حرف درستي دانستند. اين بخش از سخنان دادستان هم كه به آمار پرونده هاي ورودي و حجم كار فوق العاده قضات اشاره داشت مورد توجه قرار گرفت. در عين حال، برخي ديگر از شهروندان هم دستگاه قضايي را در عدم قاطعيت در مجازات مجرمان سابقه دار عاملي براي جري شدن آنها دانسته و از اين منظر به نقد بخشهايي از سخنان دادستان پرداختند.

چرا خبر تازه نمی گذارید؟

یکی از شهروندان هم از فرصت آنلاین انتقاد کرد که «چرا سایت به روز نمی شود؟ این چه سایت خبری است؟ حداقل اسم آن لاین را از رویش حذف کنید. چرا خبر تازه نمی گذارید؟»

فرصت: در خصوص سايت دچار مشكلاتي هستيم كه انشاءالله رفع خواهد شد!

چرا عکسشان را ....؟

یکی از شهروندان هم از اینکه فرصت عکس متهمان حادثه اخیر را درج نکرد انتقاد کرد و گفت: «آیا شما می خواستید برای متهمان آبرو بخرید که اسمشان را درج می کنید و ولی عکسشان را نه؟ »

فرصت: عدم انتشار تصاوير متهمان از سوي فرصت يك اقدام حرفه اي بود. اگر چه انتشار تصاوير مي توانست جنجالي باشد اما همانگونه كه در گزارش يك پرونده هم نوشتيم فرقي نمي كند كه عاملان جنايت چه كساني هستند. مهم آنست كه اين واقعه در محدوده شهر ما و بوسيله چند خميني شهري رخ داد و ما بايد بدنبال علت يابي باشيم. از سوي ديگر انتشار تصاوير متهمان باعث هتك حرمت خانواده هاي آنها مي شد كه گناهي ندارند. البته در ابتدا از انتشار تصاوير منع شده بوديم ولي بعد از فراگير شدن ماجرا، امكان درج تصاوير فراهم بود اما در اين خصوص به نتيجه نرسيديم.

مسكن مهر چي شد؟

تعداد زيادي از شهروندان كه درگير ماجراي مسكن مهر هستند در نامه ها و تلفن هاي خود مي پرسند چرا فرصت مسئله مسكن مهر را رها كرده است؟ يكي از اين شهروندان در نامه اي نوشت: براي مسكن مهر چكار كرديد؟ از بازرس خبري نشد. فقط مردم را اميدوار كرديد كه كسي دلسوزشان هست. آنها كه هنوز بر سر حرف خودشان هستند و بقيه پول را مي خواهند و ما نداريم.