محمودمسلم زاده از ۱۴واحد گلخانه ای با مساحت ۷۵۰هکتار در خمینی شهر خبر داد

ارسال در اخبار برگزیده

در بازدید از شهرک گلخانه ای فرماندار شهرستان خمینی شهر گفت : ۶۰نفر در این واحدها مشغول به کار هستند 
 
در بازدیدفرماندارشهرستان خمینی شهر همراه با محمودحجتی وزیر کشاورزی ودکتر شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع استانداری استان اصفهان ومعاونین ومدیران کل استان از افتتاح شهرک گلخانه ای خمینی شهر واقع در محله قرطمان محمود مسلم زاده گفت: 
در شهرستان خمینی شهر شاخصهایی را به نمایش گذاشتیم که گلخانه های موجود در خمینی شهر یکی از این شاخص ها هستند.
 وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز مطرح هستیم افزود : در بخش  گلخانه ای ۱۴واحد گلخانه داریم که ۷۵۰هکتار مساحت آن است.
  همچنین تعداد۱۵واحد گلخانه در شش هکتار وارد شده است .
 
مسلم زاده خبرداد: چندین واحد صیفی جات درحال فعالیت وبهره برداری محصول است  که اشتغال زایی این واحدها ۶۰نفر را مشغول به کار کرده  و اعتبارات  گلخانه های یاد شده از  محل دولتی است .
 
در ادامه وزیر جهادکشاورزی بیان داشت: ازهمه کسانی که برای به راه اندازی گلخانه های شهر خمینی شهر  بانی خیر شدند تشکر می کنم.
 
وی خاطر نشان کرد:   ضرورت گلخانه در اصفهان بیشتر از پتانسیل کنونی است وهمه این اراضی که از آب شرب آبیاری  میشده است در معرض خشکسالی قرار دارد و با توجه به محصولات گلخانه ای وظیفه مسئولان است که آب را به گلخانه ها مدیریت کنند .
 
حجتی یادآور شد:  محصولات غیرفصل در شمال و جنوب خریداران خوبی دارد وبایدبه نحو مطلوب  توسعه داده شود و همچنین لوجستیک محصولات از کارهایی است که باید سامان پذیرد.
 
وزیر کشاورزی در ارتباط با وسعت  گلخانه ها که بذر را از خارج وارد می کنند گفت: بذر باید در داخل کشور تولید شود.
 
در پایان وزیر کشاورزی وفرماندار شهرستان همراه با نماینده مردم شهرستان خمینی شهر وجمعی از مسئولان از شهرک گلخانه ای و بازار گل وگیاه سپاهان بازدید به عمل آوردند و از زحمات کارکنان قدر دانی شد .