دستگاه کارت‌خوان ایمن در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر طراحی و ساخته شد

ارسال در اخبار برگزیده

به گزارش خبرنگارtفرصت آنلابن به نقل از خبرگزاری آنا، مهدی مارانی دانشجوی کارشناسی ارشد مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی€شهر موفق به طراحی و تولید دستگاه کارت€Œخوانی شده که کاربر آن می€تواند با استفاده از ویژگی اثرانگشت خود به حساب بانکی متصل و از آن برداشت کند.

اکنون کارت€Œخوان€Œهای موجود در فروشگاه€ها در خارج از کشور تولید و با هزینه زیاد وارد کشور می€Œشود علاوه بر این به دلیل قیمت بالای قطعات و نیازمندی به تعمیر و نگهداری و لزوم به€Œروز شدن نرم€Œافزار، نرخ خرابی این دستگاه€ها بالاست.

همراه داشتن کارت بانکی برای استفاده از دستگاه€های فعلی نیز ضروری است که همین امر خطر مفقود شدن کارت و رمز آن، پاک شدن اطلاعات روی کارت و انقضای تاریخ را به همراه دارد و حتی در مواردی موجب سوء استفاده، کلاهبرداری و خالی شدن حساب€های بانکی مشتریان فروشگاه€ها شده است.

با ساخت این دستگاه که قیمت آن به دلیل استفاده از قطعات قابل تأمین در داخل کشور بسیار نازل برآورد شده، همه اشکالات قبلی برطرف و این دستگاه با اطمینان و امنیت بالا، خیال خریداران و فروشندگان را در انجام فرآیند خرید و فروش راحت می کند.

آتا جهانگیر مشیدی استاد راهنمای این طرح پژوهشی با بیان به اینکه همه چرخه فعالیت این دستگاه در داخل کشور طراحی و اجرا شده به خبرنگار آنــا گفت: تعداد قطعات کمتر به کار رفته در طراحی این دستگاه و تعمیر و نگهداری آسان آن منجر به کاهش هزینه تولید آن شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی€Œشهر افزود: نحوه کار این دستگاه به سادگی و با ثبت اثر انگشت منحصر به فرد خریدار خواهد بود.