بانک اصناف در استان اصفهان راه اندازی می‌‌شود

ارسال در تجارت

 رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: بانک اصناف در اصفهان بانکی است که با اجرای آن مشکلات مالی صنوف تولیدی و توزیعی حل شده و تسهیلات ویژه به این قشر اختصاص می‌یابد.
به گزارش فرصت آنلاین به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پاک‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال راه اندازی بانک اصناف در اصفهان تسهیلات ویژه با سود پائین به اصناف تولیدی و افرادی که با سرمایه‌گذاری در بخش تولید وارد این حوزه شده اند، اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات ما تعدد بسیار واحدهای صنفی در استان اصفهان است، بیان داشت: در سطح دنیا به ازای هر ۷۰۰ تا یک هزار نفر یک واحد صنفی تشکیل می شود اما در ایران به ازای هر ۲۵ تا ۳۰ نفر یک واحد صنفی وجود دارد.
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: تعداد زیاد واحدهای صنفی باعث ایجاد تداخل صنفی شده که تنها با اجرای طرح ادغام اصناف و تشکیل اتحادیه های بزرگ می توانیم به وضعیت اصناف مختلف سر و سامان دهیم.
وی با اظهار اینکه تعدد واحدهای صنفی سبب ناکارآمدی آنها شده است، افزود: در صورت ادغام اتحادیه می‌توانیم نظارت دقیق تری روی اصناف انجام داده و مدیریت یکسانی را روی آنها اجرایی کنیم.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان از نصب دستگاه های مکانیزه حسابداری در ۲۰ اتحادیه در سطح استان اصفهان خبر داد و اعلام داشت: نصب این دستگاه ها برای پیشگیری از بروز برخی جرائم خاص و احتساب مالیات بر ارزش افزوده و غیره لازم و ضروری است که بیشتر در صنوفی از جمله صنف طلا و جواهر ، آهن فروشی و سنگ فروشان نصب شده است.
پاک نژاد اعلام کرد: در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۱۰۲ اتحادیه صنفی تولید و توزیعی و ۲۴ اتاق اصناف وجود دارد.