روزانه نزدیک به 500 دست کله پاچه در خمینی شهر به فروش می رسد

ارسال در تجارت

مردم خمینی شهر روزانه 400 الی500 دست، کله پاچه خریداری می کنند. رییس اتحادیه اغذیه فروشی ها با بیان این خبر در گفتگو با فرصت آنلاین گفت: البته دو تا سه برابر این میزان کله پاچه، در منازل مسکونی و در بین خانواده ها تهیه و مصرف می شود. وی با اشاره به اینکه میزان فروش این صنف در ایامی مانند ماه مبارک بیشتر و در فصولی مانند تابستان کاهش می یابد، گفت: در شهرستان در حدود 20 مغازه کله پاچه فروشی داریم که تقریبا هر کدام به طور متوسط روزانه 20 دست کله پاچه به فروش می رسانند. صرامی در رابطه با مشکلات این حرفه گفت: از آنجا که در شهر ما مسافر چندانی رفت و آمد نمی کند بنابراین میزان فروش این صنف زیاد نیست. با این وجود هرساله فروشندگان این صنف با افزایش هزینه هایی مانند افزایش بیمه کارگران و دستمزد آنها و یا افزایش بهای انرژی مواجهند و این در حالی است که مسوولین اجازه افزایش قیمت به آنها نمی دهند و همین شرایط کاری را مرتبا برای اهالی این صنف سخت تر می کند. صرامی درباره شرایط بهداشتی این صنف نیز گفت: شخصا با مامورین شبکه بهداشت به طور سرزده از مغازه های این صنف بازدیده کرده و شرایط بهداشتی آنها را بررسی می کنیم و در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد.


گفتنی است کله پاچه غذایی است که از قدیم مصرفش در بین ایرانیان مرسوم بوده است. دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در رابطه با نحوه مصرف این غذا در گفتگو با سایت تبیان می گوید: مصرف کله پاچه در افرادی که چربی خون بالا و اسید اوریک بالا دارند و مبتلا به نقرس هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود. وی معتقد است: اگر کسی هفته ای یکی یا دوبار این غذا را مصرف می کند، عادتش مضر است چرا که چربی کله پاچه بالاست اما مصرف این غذا ماهی یکی دوبار اشکال ندارد.

وی متذکر می شود که هر قسمت از کله پاچه دارای یک خاصیت است. پاچه چربی بسیار کمتری نسبت به جاهای دیگر دارد و اعضایی مانند چشم بسیار پرچرب است و زبان گوسفند نیز مانند گوشت های قرمز می باشد البته به غیر از خرخر گوسفند. این استاد دانشگاه می افزاید: کسی که برای یک وعده غذایی در یک روز کله پاچه 

می خورد، برای دو وعده دیگر باید غذای سبک مصرف نماید و بعد از مصرف این غذا تا فاصله خواب حتما باید دو ساعت وقفه باشد چرا که در غیر این صورت شخص خواب های آشفته می بیند.