خمینی‌شهر بزرگترین تولیدکننده شب‌بو

ارسال در تجارت

رئیس اتحادیه گل€فروشان اصفهان گفت: در آستانه نوروز 96 حدود 2 میلیون گلدان گل شب€بو در بازار اصفهان عرضه و توزیع شده است.
به گزارش فرصت آنلاین جعفر دلال باشی در گفت€و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با تاکید بر اینکه امسال بازار گل اصفهان در رکود کامل است، اظهار داشت: شرایط بازار گل در آستانه نوروز بسیار نامطلوب است، عرضه و تقاضا هم افزایش ندارد.

وی پیرامون ضرر هنگفت گُل کاران کشاورز اصفهانی در سال€جاری، افزود: شرایط جوی نامساعد، بارندگی€ها و وارونگی ناگهانی هوا امسال کشاورزان را دچار ضرر کرده و گل های مطلوبی برای عرضه به بازار نداشته€اند.

رئیس اتحادیه گل€فروشان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در تولید گل شب€بو حرف نخست را در کشور می€زند، تصریح کرد: بیشترین آمار تولید گل شببو مربوط به خمینی€شهر، منطقه کرتمان و درچه است که هر ساله در آستانه نوروز این محصول به سایر نقاط کشور ارسال می€شود.

وی ادامه داد: امسال بسیاری از کشاورزان اصفهانی گل لاله کاشته بودند که به دلیل شرایط نامساعد جوی دچار ضرر شدند و فقط برای شب عید 2 میلیون گلدان شب€بو در بازار عرضه شده است.
دلال€باشی قیمت هر گلدان شب€بو در مزارع و گلخانه€های اصفهان 2000 تا 2200 تومان اعلام کرد و افزود: گل شب بو عید در اصفهان بیشتر خریدار دارد و درب مغازه€ها با احتساب درصد سود گل€فروشان، 3500 تومان فروخته می€شود، البته در برخی گل€فروشی€ها هم با نرخ 2000 تومان هم عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سبزه شب عید امسال نسبت به سال گذشته تغییر قیمت نداشته است، گفت: سبزه نوروزی درب مغازه€ها اصفهان از 1500 در ظروف پلاستیکی شکیل تا 10 هزار تومان با تزئینات در صندوق€های فانتزی عرضه می€شود.

رئیس اتحادیه گل€فروشان اصفهان با یادآوری اینکه شرایط حاکم بر بازار گل€فروشان اصفهان نامطلوب و در رکود کامل است، اظهار داشت: هر ساله در آستانه شب عید با رونق بازار روبرو بودیم، اما امسال از وضعیت گل€فروشی€های اصفهان متعجب و بهت€زده هستیم و از خیابان€های خلوت بدون مشتری ترس و وحشت بر جانمان افتاده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر کشاورزان نزدیک به2 میلیون گل شب بو برای نوروز کاشته اند که بسیاری از این گل€ها با سایر استان€های کشور هم صادر می€شود.
دلال€باشی ادامه داد: کشاورز در کاشت شب€بو سود آنچنانی نمی€کند و حتی در بسیاری از مواقع ضرر نیز می€کند و اگر شهرداری این نوع گل را نخرد کشاورزان بیشتر متضرر میشوند.
وی هرگونه افزایش قیمت در انواع مختلف گل را رد کرد و افزود: قیمتی که سرشاخه€های گل به فروش می€رسد همان نرخ مصوب امسال است و هیچ€گونه افزایشی را شاهد نیستیم و با تخطی در این زمینه با واحدهای متخلف برخورد می€کنیم.

رئیس اتحادیه گل€فروشان اصفهان با اشاره به اینکه در هفته€های اخیر قیمت برخی سرشاخه€های گل با کاهش نیز روبرو بوده است، گفت: میخک و گلایول از جمله گلهایی بوده که در هفته€های اخیر به دلیل کم بودن تقاضا با کاهش قیمت همراه بوده اند.

وی با بیان اینکه بازار گل در ماه€های اخیر با رکود اقتصادی روبه€رو بوده است، اظهار داشت: نظارت کامل روی قیمت گل€ها است و تاکنون هیچ€گونه افزایش قیمتی نداشتیم.
دلال€باشی افزود: با هر گونه افزایش قیمت در هر نوع گل به ویژه شب€بو به شدت برخورد می€شود.