گردش مالی 80 هزار میلیارد تومانی کسب و کارهای دیجتالی

ارسال در تجارت

موسسه آموزش علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی مرکز اصفهان همایشی پیرامون کسب و کار در فضای مجازی در سالن بصیرت شهرداری برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دو موضوع «کسب و کار» و «فراگیر شدن فضای مجازی» هر دو حائز اهمیت و قابل پرداخت است و می توان با روش هایی این دو را به هم مربوط ساخت یعنی به کمک فضای مجازی ایجاد کسب و کار کرد. در همین راستا با همکاری چهار نهاد دانشگاه جامع علمی کاربردی، مراکز آموزش علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی اصفهان، سازمان رفاهی تفریحی و واحد صنعتی اصفهان ترتیب همایشی در این زمینه داده شد.

در قسمت اول این همایش، ریاست واحد صنعتی اصفهان به چگونگی پرداختن موسسه جهاد دانشگاهی به موضوع کسب و کار و آموزش 5 هزار نفر فراگیر در حوزه کسب و کار سخن گفت و افزود: از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی بنیان گذاری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بود و قبل از این خبرگزاری به جز خبرگزاری جمهوری اسلامی پایگاه خبری دیگری فعال نبود و حالا این اقدام جهاد دانشگاهی باعث به وجود آمدن بیش از 50 خبرگزاری بعد از ایسنا شده است.

مهندس تیموری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حوزه it کشور هند با صادرات نرم افزار رتبه اول تا دوم دنیا را داراست اما متاسفانه کشور ایران در این زمینه هنوز خودکفا نشده و اهمیت فراوان این حوزه در این رابطه است که هیچ شغلی را نمی توان بی ارتباط با آن دانست.

وی در بخش پایانی سخنانش به این نکته اشاره کرد که ویژگی مثبت حوزه it این است که بدون تحصیلات آکادمیک و با داشتن مهارت نیز می توان در این زمینه کار کرد چنان که خانم های خانه دار در این حوزه به موفقیت هایی دست یافته اند.

در بخش دیگربرنامه، محمد زاهدی بنیان گذار اصفهان پلاس در مورد چگونگی کار در فضای مجازی و رمزهای موفقیت خویش سخن گفت و افزود: در کشور ما مشکلات زیادی وجود دارد اما این تهدید ها خود می تواند فرصتی برای کسب و کار و درآمد زایی باشد.

مهندس شیخ بهایی نیز در این نشست پیرامون راه های بازاریابی دیجتال در سال 96 سخن گفت و تصریح کرد: گردش مالی کسب و کار دیجتالی ایران به 80 هزار میلیارد رسیده است و این نشانه بستر وسیع کار در این حوزه است. وی ضریب نفوذ اینترنت در ایران را طبق آمارهای رسمی 12/82% اعلام کرد و اصفهان را یکی از استان هایی نامید که دارای بیشترین ضریب نفوذ در این حوزه است.
وی هم چنین میزان کاربران ایرانی اینترنت را 46 میلیون و میزان درآمد از طریق پرداخت های اینترنتی در سال 93 را معادل با 52هزار میلیارد تومن دانست و آن را در سال 96 طبق آمار رسمی معاونت فناوری رییس جمهوری معادل 80 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی در ادامه از رازهای پیشرفت سایت هایی مثل دیجی کالا، بامیلو، نت برگ، تخفیفان و ... و از راهکارهای موفقیت در این حوزه و هم چنین مشکلات پیش روی افراد سخن گفت.