درچه عطرآگین شد

ارسال در تجارت

تابلوی راهنما بر سر یک جاده خاکی نصب شده است و خودروها به ردیف، سرازیر جاده می شوند. کوچه ای بین راه، مسافران جاده خاکی را به خود می خواند. کوچه ای که از دل خشت خشتش عطر برمی خیزد و شاخ و برگ های آویزان از چینه کاهگلی اش بر دل رهگذران چنگ می اندازد. مسافران به احترام از خودروها پیاده می شوند. دیوارهای کاهگلی کوچه پیش می روند و مسافران را دنبال خود می کشند.

دهکده ای با یک بغل از گل به استقبال می آید. اینجا گل... آنجا گل... هرجا گل...
پا به درچه گذاشته ایم به صحرای کرتمان. اینجا بازار بین المللی گل و گیاه سپاهان است و محل برگزاری آیین گشایش دومین جشنواره گل شب بو.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دومین جشنواره گل شب بو امروز با حضور تولید کنندگان گل و گیاه، مردم گل پرور و برخی مسوولان شهرستان گشایش یافت.
فرماندار طی سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته فرهنگی خمینی شهر از همه کسانی که برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند تشکر کرد. رضوانی تولید گل و گیاه در شهرستان را که جنبه صادراتی دارد، مصداق اقتصاد مقاومتی دانست.

در ادامه شهردار درچه نیز برگزاری این جشنواره را در راستای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل دانست و افزود: اقتصاد ما برخاسته از صنعت و کشاورزی است.
محمودی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی حضور بخش خصوصی در کنار دولت است گفت: این پایانه بین المللی بدون دریافت کمترین هزینه از دولت راه اندازی شده و حاصل تلاش و سرمایه تولیدکنندگان است.

تقدیر شهردار درچه به عنوان دبیر اجرایی این جشنواره از برگزار کنندگان از جمله نماینده، فرماندار، شهرداران شهرستان، سازمان جهاد کشاوزی استان، مدیریت و کارکنان اداره جهاد کشاورزی شهرستان و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پایان بخش سخنانش بود.

در ادامه معاون سازمان جهاد کشاورزی استان، خمینی شهر را اولین تولید کننده گل شب بو و تولید کننده 40 درصد از گل و گیاه استان معرفی کرد. مهندس کرمانی افزود: این شهرستان همچنین رتبه دوم تولید گل های آپارتمانی و رتبه سوم تولید گل شاخه بریده استان را نیز در پرونده خود دارد.

وی افزود: انتظار می رود برند دار شدن گل شب بوی خمینی شهر از جمله دستاوردهای این جشنواره باشد. تنوع بخشی به گل و گیاه شهرستان، ارتقای دانش فنی تولید کنندگان، ارتباط با مراکز تحقیقاتی، ارتقای وضعیت حمل و نقل گل و گیاه از سنتی به صنعتی و... از جمله پیشنهادات این کارشناس به تولید کنندگان و دست اندرکاران گل و گیاه خمینی شهر بود.
بر اساس همین گزارش در پایان این آیین از محمد شیخ سجادی، محمود کریمی و رمضان رضایی به عنوان سه تن از تولید کنندگان ممتاز این پایانه تقدیر شد.
گفتنی است این جشنواره تا 6 اسفند ادامه دارد.