جشن طلوع فجر

ارسال در موسیقی

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی جشن طلوع فجر طی دو شب با حضور ارکستر اصفهان 11 و 12 بهمن ماه در سینما فرهنگ خمینی شهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت، این جشن بزرگ طی دو شب با استقبال زیاد مردم با شکوه با فرماندار، شهردار حاج حیدری و معاونین فرماندار و جمعی از مسوولین و خیرین برگزار شد.
این برنامه در دو بخش شعرخوانی و اجرای قطعات موسیقی ایرانی توسط ارکستر اصفهان به رهبری مرتضی شفیعی و صدای مجتبی صالحی خواننده خمینی شهری اجرا شد. گفتنیست در بین نوازندگان این ارکستر نام بزرگان و اساتیدی چون همایون رحیمیان نوازنده ویولون مایستر ارکستر، سیاوش ظهیرالدینی نوازنده ویلون آلتو و کریم قربانی نوازنده ویولونسل و تنی چند از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به چشم می خورد که در طی این چند ساله این ارکستر در این شب ها برای دومین بار در خمینی شهر برنامه اجرا نمود.

photo 2017 02 01 13 41 22
در بخشی از برنامه علی اصغر سروانی، نوازنده 9 ساله خمینی شهری همراه ارکستر ملی ترومپت نواخت. وی که از دو سالگی نزد پدرش که یکی از نوازندگان ترومپت در هنر آیینی تعزیه می باشد، مشغول آموزش و نواختن ترومپت شد. وی با داشتن سن و سال اندک از نوازندگان نخبه ساز ترومپت می باشد. وی در این برنامه قطعه بی کلام «سلام» اثر استاد کسایی را با قطعاتی بداهه با همراهی ارکستر اجرا نمود.

photo 2017 02 01 13 41 32
در شب اول این برنامه شهردار حاج حیدری ضمن تشکر و قدر دانی از فرماندار و شورای تامین و همکاری شورای اسلامی شهر و خیرین برای برگزاری چنین مراسمی، یاد و خاطره آیت اله هاشمی را گرامی داشت و شهادت جمعی از آتشنشانان فداکار را در حادثه پلاسکو تسلیت عرض نمود و در بخشی از برنامه از حاج امید محب محمدی به عنوان خیر نمونه تقدیر و تشکر به عمل آورد.

photo 2017 02 01 13 40 53
از قطعات اجرا شده از این برنامه می توان به سرود والا پیامبر، ایران؛ تیتراژ سریال معمای شاه، بهار دلکش، شمع لرزان، ساغر شکسته، نام جاوید وطن، خاک مهرآیین، کاروان، مرغ سحر، ای ناخدای عالم، آمد نوبهار و قطعه بی کلام فانتزی سلام اثر استاد کسایی، اشاره کرد.در پایان مراسم از خواننده و رهبر ارکستر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 photo 2017 02 01 13 40 40

 تصاویر بیشتردر گزارش تصویریÂ