گاهی تلخ گاهی شیرین

ارسال در هنر های تجسمی

"طیبه عسگری" و "محمدرضا عسگری" در بخش نمایشنامه نویسی چهارمین جشنواره بین المللی "امیدآفرین" که در اصفهان برگزار شد، جزو شش نفر برگزیده قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، از میان 32 نمایشنامه ای که به دبیرخانه این جشنواره ویژه هنرمندان معلول ارسال شد، شش نمایشنامه برگزیده شد که نمایشنامه های "سکوی بغض" و "گاهی تلخ گاهی شیرین" از نویسندگان خمینی شهری در فهرست آثار برگزیده قرار گرفت.

tayebe asgari
طیبه عسگری که پیش از این نیز موفق به کسب مقام کشوری در رشته دلنوشته شده است، در مورد نمایشنامه اش با عنوان سکوی بغض می گوید: داستان نمایشنامه در مورد پسر معلولی است که پس از سال ها تلاش مجوز شرکت در مسابقات جهانی پاورلفتینگ را به دست آورده و به دلایلی نیز تامین هزینه اعزام به این مسابقات جهانی به عهده خودش افتاده است. این ورزشکار که به سختی موفق به فراهم کردن این پول شده در آستانه اعزام بر سر یک دوراهی قرار می گیرد. قلب پدر نیاز به جراحی دارد و خانواده قادر به تامین هزینه جراحی نیست...


بر اساس همین گزارش، موضوع نمایشنامه "گاهی تلخ گاهی شیرین" به نویسندگی محمدرضا عسکری نیز یکی دیگر از چالش هاییست که یک معلول ممکن است در طول زندگی خود با آن روبرو شود. عسگری در نمایشنامه خود برگی از زندگی پسرک معلولی را روایت می کند که مادرش را در کودکی از دست می دهد و پدر که توانایی نگهداری از فرزندش را به تنهایی در خود احساس نمی کند او را سر راه می گذارد. در ادامه، خانم میانسالی وارد ماجرا می شود که علیرغم مشکلاتی که خود با آن دست و پنجه نرم می کند، تصمیم می گیرد این کودک را به فرزندی قبول کند...

mohamad reza asgari


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، موفقیت این دو هنرمند خمینی شهری حاصل تلاش چند ماهه ایست که در کلاس نمایشنامه نویسی به مربیگری مصطفی جعفری از خود نشان دادند.


جعفری دراینباره می گوید: پیرو نمایش هایی که با هنرمندان معلول به اجرا درآوردیم که از جمله آنها می توان به نمایش موفق "آه اسم اعظم خداست" اشاره کرد، این قشر از جامعه توانستند استعدادها و توانمندی های خود را به جامعه ثابت کنند. بنده نیز تصمیم گرفتم در حد بضاعت خودم به شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای این قشر کمک کنم و این شد که کلاس نمایشنامه نویسی را برگزار کردیم. ابتدا 10 نفر در کلاس حضور پیدا کردند و پس از چند جلسه شش نفر شامل دو نابینا و چهار معلول جسمی حرکتی از خود علاقه و انگیزه بیشتری نشان داده و در کلاس ها حضور فعال پیدا کردند. این هنرمندان با فراخوان جشنواره بین المللی امیدآفرین دست به نوشتن زدند و خداراشکر موفق به کسب مقام شدند.


وی که کمک به شکوفایی استعدادهای این قشر محروم و مظلوم را از مصادیق انفاق می داند، می گوید: در گام بعدی دوست دارم با بچه های خانه ایتام کار کنم و نمایشنامه ای را با بازیگری آنها به روی صحنه ببرم.