نمایشگاه خط نقاشی مشق انتظار برگزار شد

ارسال در هنر های تجسمی

نمایشگاه نقاشی خط مشق انتظار به هنرمندی علیرضا توکلی دینانی از 17 دی ماه به مدت 10 روز در سینما فرهنگ خمینی شهر برای بازدید عموم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت، در این نمایشگاه که دومین نمایشگاه این هنرمند در خمینی شهر است حدود 40 اثر به نمایش گذاشته شده بود. علیرضا دینانی تاکنون در 5 نمایشگاه جمعی شرکت داشته و در سال گذشته نیز یک نمایشگاه انفرادی درگالری نقش خانه اصفهان برگزار نموده که با استقبال خوب مردم روبرو شده است.
دینانی در گفتگو با خبرنگار فرصت گفت: ویژگی که این تابلو ها داراست این است که در آن ها دُنگ قلم و قامت کلمات تغییر نکرده است و دیگر اینکه در بعضی از تابلوها می شود نقاشی را از خط جدا کرد و هر یک به طور جداگانه اثری باشد.
وی در ادامه افزود: به نظر من این یک سبک جدید در نقاشی خط است البته اساتید بزرگ اصفهان چون استاد فروزنده و استاد آقایی در نمایشگاه سال قبل نسبت به این سبک علاقه نشان دادند.
علیرضا دینانی در پاسخ این سوال که خوشنویسی را از چه زمانی شروع کرده است گفت: من خوشنویسی را از دوران راهنمایی شروع کردم و دوره دبیرستان را در هنرستان هنرهای زیبا سپری کردمو در ادامه در رشته هنرهای تجسمی کارشناسی گرفتم و در طول تمام این مدت رشته مورد علاقه من خوشنویسی بود. در سال 75 یک تابلو با نام نماز به طول 70 متر کشیدم که در جشنواره سراسری دانشجویی ارومیه در زمینه رنگ و روغن حائز مقام نخست شد. سال 76 در رشته خوشنویسی در جشنواره سراسری دانشجویی مقام اول را کسب کردم و در سال 77 در رشته کاریکاتور در جشنواره دانشجویی حائز مقام نخست شدم و به گونه ای در تمام رشته های هنری فعال بوده ام اما بیشتر از همه به خوشنویسی علاقمند هستم.
وی در پایان از اساتیدی چون استاد فروزنده، استاد فرزانه و استاد فضایلی که سالها از محضرشان بهره برده است تشکر و قدردانی کرد.