عباس محمدی (نقاشی، کاریکاتور، تصویرسازی)

ارسال در هنر های تجسمی

نام: عباس محمدی

تاریخ تولد:  1355 خميني شهر

رشته هنری:  نقاشی، کاریکاتور، تصویرسازی

آثار: تولید چندین کار مذهبی برای شبکه سلام

برپایی چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی نقاشی

دستیابی به عنوان برگزیده نمایشگاه بین المللی کاریکاتور تهران

چاپ چندین نقاشی و کاریکاتور

 

محمدی فعاليت هنری خود را با نقاشی شروع کرد و هم اکنون مدرك فوق لیسانس تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران دارد. وی تاكنون در نمايشگاه ها و جشنواره هاي مختلفي شركت كرده و همواره آثار او از آثار برگزيده در اين جشنواره ها بوده است.او  تلاش هايي براي گسترش هنرهاي تجسمي در شهرستان انجام داده است.
عباس محمدي در مورد شروع فعاليتهاي هنري خود مي گويد: فعاليت هنري خود را از سال 70 و از ابتداي ورود به هنرستان هنرهاي زيباي اصفهان در رشته نقاشي شروع كردم. پس از 4 سال تحصيل در هنرستان و گرفتن ديپلم توانستم فوق ديپلم گرافيك فني را نيز در تهران بگيرم و بعد توانستم از طريق كنكور  در رشته نقاشي دانشگاه يزد قبول شوم  پس از كسب ليسانس، در امتحان فوق ليسانس شركت و پس از قبولي توانستم فوق ليسانس تصويرسازي را نيز كسب كنم.

 

  تصويرسازي از جمله هنرهاي تجسمي و جزو رشته هاي گرافيك است و چون ارتباط نزديكي با نقاشي داشت من آن را انتخاب كردم.در اين رشته هنرمند با استفاده از تصویر به روايتگري مسائل مختلف می پردازد.  در رشته نقاشي هنرمند از تخيل خود كمك زيادي مي گيرد و در برخي موارد نقاشي ها كاملاً تخيلي هستند ولي در هنر تصويرسازي، هنرمند با واقعيات سر و كار دارد و مسائل واقعي مانند مسائل تاريخي را به تصوير مي كشد.

 

 

چندين كار مذهبي براي شبكه سلام توليد كرده ام كه بروي آنتن رفته است. همچنين يكسري كار براي نهضت سوادآموزي و چندين كار هم در رابطه با شاهنامه فردوسي انجام داده ام.   تاكنون چندين نمايشگاه فردي و گروهي در اصفهان و تهران برپا كرده ام كه از جمله آن ها می توانم به نمایشگاه انفرادی نقاشی در گالری اسپادانا، شرکت در نمایشگاه جمعی گروه سهرخ در اصفهان و شرکت در نمایشگاه بین المللی کاریکاتور تهران اشاره کنم. همچنين برخي از نقاشی ها و  كاريكاتورهايم نيز چاپ شده است. در زمینه کاریکاتور نيز آثارم جزو آثار برگزيده بوده كه از جمله در نمایشگاه بین ا لمللی کاریکاتور تهران اثر من به عنوان 10 اثر برگزیده معرفی شد.

 

وي با اشاره به عدم استقبال هنرمندان خميني شهر به برپايي نمايشگاه در شهرستان گفت: ما هنرمندان زيادي داريم كه برخي در سطح كشور نيز صاحب مقام هستند اما در شهرستان مطرح نيستند. وی افزود: يكي از دلايل اين عدم استقبال آن است که شهرستان ما به شهر اصفهان بسيار نزديك است و همين باعث مي شود افراد صاحب ذوق و هنر جذب اصفهان شوند.

 

همچنین يكي ديگر از دلایلش مسائل فرهنگي و اجتماعي شهرستان است. در شهرستان خمینی شهر برخی از رشته های هنری مانند هنر خوشنویسی، تئاتر و شعر خوب جا افتاده و مردم استقبال می کنند اما هنرهایی مانند نقاشی و معماری مورد استقبال عموم مردم قرار نگرفته است. وي افزود: هنرمندان خمینی شهری ابتدا به اصفهان و بعد تهران مي روند که شاید مهمترین دلیلش اين باشد كه در آنجا هم اساتيد مطرح وجود دارند و هم می توانند با سایر هنرمندان مطرح ارتباط برقرار کنند.

 

محمدی در ادامه اظهار داشت: در شهرستان استعدادهاي فراواني وجود دارد و هر ساله چندين هنرجوي ممتاز در هنرستان هنرهاي زيباي اصفهان از خميني شهر فارغ التحصيل ميشوند. همچنین ما هنرمندان طراز اولی در سطح کشور داريم كه صاحب مقام های بسيار نيز شده اند و از هنرمندان مطرح هستند اما متأسفانه در سطح شهرستان شناخته شده نیستند.

 

وي در رابطه با كارهاي انجام شده در اين رابطه نيز گفت: ما تاكنون چندين همايش را در شهرستان برگزار كرده ايم كه چندتاي آن در سالن كتابخانه الغدير بوده اما متأسفانه اين همايش ها هم مورد توجه و استقبال مردم و هنرمندان واقع نشد. وی در ادامه با اشاره به وضعیت آموزش هنرهای تجسمی در شهرستان اظهار داشت: ما در شهرستان هنرستان مطرح و خوبي براي آموزش هنرهاي تجسمي نداريم و تنها هنرستان دخترانه اميركبير است كه دانش آموزان و شاگردان ممتازی دارد. وی ادامه داد: ضعف اصلی ما در شهرستان به مربیان برمی گردد. مربیان شهرستان عموماً در سطح پایینی قرار دارند و اکثراً معلمان آموزش و پرورش هستند و به همین جهت است که اکثر افرادی که مستعد و علاقمند باشند برای آموزش به مراکز خصوصی در اصفهان مراجعه می کنند و در همان جا هم جذب گروه های هنری اصفهان می-شوند.