درخشش هنرمندان خمینی شهری در جشنواره "پلاک"

ارسال در هنر های تجسمی

هنرمندان خمینی شهری در نخستین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس "پلاک" که در شاهین شهر برگزار شد حائز رتبه های متعددی شدند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، نمایش "تولد" در بخش نمایش های خیابانی این جشنواره عناوین بهترین کارگردانی (ابراهیم حاج حیدری)، موسیقی برتر (پارسا حاج هاشمی و حسن بدیعی)، بهترین ایده و طرح (ابراهیم حاج حیدری)، بهترین طراحی وسایل صحنه و ابزار کار (ابراهیم حاج حیدری) و بازیگری اول مرد (احمد رضایی) را از آن خود کرد. همچنین نمایش "یک قطعه زمین" در همین بخش توانست عناوین بهترین ایده و طرح (مصطفی جعفری خوزانی) و بازیگری اول مرد (رضا کریمی) را به خود اختصاص دهد.


در بخش نمایش های صحنه ای نیز نمایش "خاک و خون" رتبه های اول تا سوم بازیگری مرد (سیدیدالله موسوی، محمدتقی شیخ و ابوالفضل شریفی) را از آن خود کرد. این نمایش همچنین جوایز ویژه بخش کارگردانی (احمد نخودیان و مصطفی جعفری خوزانی) و نمایشنامه نویسی (مصطفی جعفری خوزانی) را به خود اختصاص داد.


بر اساس همین گزارش، در این مراسم که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ریاست بسیج هنرمندان اصفهان، جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه نمایش، خانواده معظم شهدا و مسئولان شاهین شهر در تالار شیخ بهایی این شهر برگزار شده بود با برنامه های متنوعی از جمله تجلیل از پدر و مادر شهید مدافع حرم "محمدجواد قربانی" و "اسدالله بابایی" جانباز جنگ و پیشکسوت عرصه تئاتر، گزارش دبیر جشنواره از روند برگزاری جشنواره، اجرای زنده نماهنگ ایثار قرائت بیانیه جشنواره و€Â¦ همراه بود.
گفتنی است عبدالحی شماسی، صمد چینی فروشان، علی اصغر راسخ راد و مرتضی طباطبایی داوری این جشنواره را به عهده داشتند.