دیدار صمیمانه شاعران و مداحان اهلبیت (ع) با امام جمعه

ارسال در هنر های تجسمی

مصادف با ایام فاطمیه و شهادت بزرگ بانوی آب و آیینه ها عصر روز گذشته تعدادی از شاعران و ذاکران اهلبیت (ع) به دیدار امام جمعه شهر رفتند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این نشست صمیمانه تعدادی از شاعران به شعرخوانی و تعدادی از مداحان به مرثیه خوانی پرداختند.

آیت اله رحیمی امام جمعه شهر نیز ضمن تشکر از شاعران و پیرغلامان و مداحان حاضر در جلسه به آنها توصیه نمود که در مجالس کار خود را با نام خدا شروع کنند و در ادامه افزود: خمینی شهر شهریست که گنجینه های آن هنوز ناشناخته است. من وقتی اشعار شاعران شهر را در دو هفته نامه ها می خوانم احساس غرور می کنم که این هنرمندان بزرگ در این شهر هستند. وی در ادامه با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که فرمودند: هر کس برای ما شعر بگوید خداوند برای او خانه ای در بهشت آماده می کند، تصریح کرد: شعر گفتن در همه زمینه ها خوب است اما در زمینه اهل بیت (ع) حسن دیگری دارد. ائمه اطهار (ع)هم از شاعران تجلیل می کردند. معرفی اهل بیت معرفی دین و خداست و هر کس اهل بیت را بشناسد خدا را شناخته است. وی در ادامه افزود: اگر خلوص در شعر وجود داشته باشد تاثیرگذاری آن دو چندان خواهد شد و نباید خلوص از نیت های ما فاصله بگیرد.
آیت اله رحیمی در ادامه به قاریان و مداحان توصیه کرد اولویت خود را پول قرار ندهند و گفت: این دیدگاه مادی اثر شعر و مداحی را در جامعه از بین برده است. امام جمعه در ادامه به آسیب های مداحی در مراسمات ختم و سوگواری ائمه اطهار اشاره نمود و از قاریان و مداحان حاضر در جلسه خواست که در زمینه آسیب شناسی این موضوعات فعال باشند.
در پایان امام جمعه یکی از تالیفات خودش کتاب «چراغ راه» را به حاضران هدیه کرد.