آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس سفیران شهر

ارسال در هنر های تجسمی

اولین جشنواره سراسری عکس سفیران شهر" تاکسی و تاکسیران از دریچه دوربین" با حضور هنرمندان، تاکسیرانان و مسوولین شهر و با معرفی نفرات برگزیده، 5 دی ماه به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، طی فراخوانی که به همت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خمینی شهر در سطح کشور منتشر شده بود، حدود 500 اثر از 18 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری آثار ارسالی 31 اثر از 26 عکاس به نمایشگاه این جشنواره راه یافت است. گفتنیست این نمایشگاه 24 آذر ماه در محل نگار خانه، خانه تاریخی مجیر با حضور مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور و چند تن از مسوولین افتتاح شد.


در این مراسم مدیر عامل سازمان تاکسیرانی خمینی شهر طی بیاناتی ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور هنرمندان، تاکسرانان و مسوولین در برپایی این جشنواره در مورد هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف ما این بوده است که نام تاکسیران و تاکسی را در سطح کشور طنین انداز کنیم و جایگاه رفیع این عزیزان زحمتکش در جامعه بیشتر نمود پیدا کند. روح اله راشد فر در ادامه گفت: یکی از دغدغه های سازمان تاکسیرانی و شرکت های حمل ونقل این است که افراد متفرقه وارد بحث مسافرکشی می شوند و بدون مجوز در شغل تاکسیرانان اخلال ایجاد می کنند. وی در ادامه با اشاره به شعار امسال اتحادیه " تاکسی و تاکسیرانی حرفه مطمئن" افزود: باید ما این حرفه را به جایگاهی برسانیم که هر کسی به خودش اجازه ندهد بدون مجوز وارد این حرفه شود و در کار بقیه اخلال وارد کند و این وظیفه ماست. متاسفانه در حمل و نقل عمومی و مسافربرهایی مثل مترو، اتوبوس و ... تاکسیرانان از مظلوم ترین و آسیب پذیرترین قشر این عرصه هستند. دغدغه ها، درآمد پایین، هزینه های تعمیر تاکسی و ...از جمله مشکلات این قشر است.


وی در ادامه از نوراله کیانی به عنوان دبیرجشنواره و میلاد نعلبندیان به عنوان دبیر اجرایی جشنواره تشکر و قدردانی نمود.
گفتنیست در بخشی از این برنامه از 3 رتبه برتر با اهدای جوایز و تندیس جشنواره تقدیر شد. رتبه اول جشنواره را هادی دهقانپور از سبزوار، رتبه دوم عباس رستگار از شاهرود و رتبه سوم را علی نجات بخش از اصفهان از آن خود نمود. همچنین به هر 31 اثر راه یافته به نمایشگاه لوح تقدیر اهدا شد.


اجرای کلیپی با محوریت تاکسی و تاکسیران همچنین اجرای چند قطعه موسیقی با صدای بهیاد خواننده خمینی شهری و اشعار محمد حسین صفاریان و قرائت بیانیه هیات داوران از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.


در پایان این آیین نیز کارگاه تخصصی عکاسی توسط ابراهیم عرب بیگی برگزار شد.