رونمایی از ضریح جدید امامزاده سیدابراهیم ورنوسفادران

ارسال در هنر های تجسمی

ضریح جدید امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران توسط استاد علی محمد عمادی اندآنی در ابعاد 210*160 سانتیمتر و از جنس مس و برنج و با تزئینات آب طلا و میناکاری تهیه شده است. برای تهیه و نصب این ضریح 55 میلیون تومان هزینه شده است.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین شامگاه شنبه 13 آذر 1395 آستان امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنوسفادران میزبان همایش روحانیون شهرستان خمینی شهر بود که به مناسبت هفته وقف و به همت اداره اوقاف شهرستان خمینی شهر برگزار شده بود و در حاشیه آن ضریح جدید این امامزاده لازم التعظیم رونمایی گشت.

photo 2016 12 04 08 37 52
در این مراسم که با حضور امام جمعه، نماینده مجلس، رئیس اداره ثبت شهرستان و روحانیون و ائمه جماعت شهرستان برگزار شد، رئیس اداره اوقاف شهرستان از سنددار کردن مساجد شهرستان خبر داد و گفت: تعاملات خوبی با اداره ثبت اسناد برقرار شده. از روحانیون درخواست می شود در راستای این تعاملات مساجد خود را سنددار کنند.


حجت الاسلام مهدی قربانی ادامه داد: روحانیون همت کنند و فرهنگ سازی نمایند تا موقوفات بیشتری انجام شود. حداقل برای مسجد خودشان یک موقوفه ایجاد نماید تا امور داخلی و فرهنگی قرآنی مسجد تأمین گردد.

photo 2016 12 04 08 38 01
وی وظیفه اداره اوقاف را در سه شاخه تعریف کرد و گفت: رسیدگی به امور امامزادگان و بقاع متبرکه، رسیدگی به موقوفه ها و عمل به نیت واقف و سوم برگزاری طرح ملی حفظ و مسابقات سراسری قرآن که هر سه وظیفه در شهرستان به خوبی انجام می شود.


در ادامه این همایش مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان طی سخنانی گفت: وقفهای جدید باید در جهت رفع نیازهای جامعه باشد. در بحث قرآنی وقفها بسیار کم است. قرآن هم واقعاً مهجور مانده. در حوزه بهداشت و درمان، حوزه های علمیه، دانش آموزان نیازمند، خانواده های بی سرپرست، حوزه ازدواج و... نیاز به وقف داریم.


حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی پیشنهاد داد هر طلبه و روحانی حداقل یک وقف را انجام دهد و گفت: اگر تمکن مالی ندارند، آشنایان و اقوام و نزدیکان را تشویق کنند که لااقل یک وقف به ثبت برسانند و دِین خود را نسبت به سنت حسنه پیامبر اکرم(ص) ادا کنند؛ خصوصاً وقف برای حوزه علمیه.

photo 2016 12 04 08 37 34
وی ادامه داد: توصیه می کنم حداقل در جهت عمران و آبادانی و اداره حوزه های علمیه قدم برداریم و آن اینکه مردم را به وقف کردن با نیت اداره حوزه های علمیه تشویق کنیم.
حاج آقا صادقی با بیان اینکه 718 امامزاده در سطح استان اصفهان وجود دارد، گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری امامزاده ها منابع ثروت معنوی هستند. اینها ذخائر معنوی اند. دنبال شجره نامه نباشید. همین که مردم بسیاری در مزار این بزرگان جمع می شوند، این خود شجره نامه است. در توسعه و عمران امامزاده ها نیز باید همت کرد. موقوفاتی هم برای آنان ایجاد شود تا فقط بر نذورات تکیه نکنیم.

عکاس: سعید بیگی