زندگی حافظان بین‌المللی قرآن به نمایش در می‌آید

ارسال در سینما و تئاتر

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مستند «رهروان نور» زندگی حافظان و قاریان بین‌المللی قرآن کریم را به نمایش می‌کشد.

«بابک هادی‌پور» تهیه‌کننده و کارگردان مستند «رهروان نور» در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این برنامه در قالب مستند گزارشی تولید شده است، اظهار داشت: رمضان سال گذشته مستندی 13 قسمتی از زندگی قاریان بین‌المللی قرآن کریم همچون «احمد ابوالقاسمی»، «رحیم خاکی»، «حمید شاکرنژاد»، «جواد پناهی»، «حسین کرمی»، «مسعود نیک‌دستی»، «هاشم روغنی»، «حمید هروی»، «سعید طوسی»، «مهدی عادلی»، «امین پویا»، «حسین رستمی» و «سید جواد موسوی‌درچه‌ای» از شبکه سحر پخش شد و پس از آن این مستند بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما قرار گرفت.
وی به موفقیت و استقبال بینندگان از این مستند اشاره کرد و افزود: با توجه به استقبال افراد سری دوم این مستند را در 27 قسمت تهیه و تولید کرده‌ و در اختیار شبکه سحر قرار داده‌ایم که در این مستند زندگی حافظان قرآن کریم به نمایش در آمده است.
هادی‌پور هدف از ساخت این مستند را آشنایی مخاطبان با جنبه‌های مختلف زندگی جامعه قرآنی عنوان و خاطر نشان کرد: در این مستندها سعی شده ابعاد مختلف زندگی حافظان قرآن کریم بررسی شود که برای این امر ما در محیط‌های مختلفی همچون منزل، محل کار و اماکن عمومی با آنها به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

کارگردان مستند «رهراون نور» با اشاره به اینکه در سری دوم این مستند 27 حافظ بین‌المللی قرآن کریم معرفی می‌شوند، گفت: در این مستندها زندگی فردی و اجتماعی حافظان بین‌المللی همچون «بهزاد هژبری»، «محمدمهدی بحرالعلوم» و «وحید غفران‌نیا» و اساتیدی که جلسات قرآن مستمر دارند به تصویر کشیده شده است و آنها خاطراتی از زندگی خود را مطرح می‌کنند.
به گزارش فارس، مستند «رهروان نور» به تهیه‌کنندگی بابک هادی‌پور در اختیار شبکه سحر قرار گرفته و قرار است پس از ترجمه به زبان انگلیسی از این شبکه پخش شود.