ساخت تله فیلم « عطر خوش یار» در خمینی شهر آغاز شد

ارسال در سینما و تئاتر

کارگردان این تله فیلم در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: با توجه به استقبال صدا و سیما از بخش اول این تله فیلم، تصمیم به ساخت بخش دوم آن گرفتیم. قصه ای که در ذهن داشتیم مربوط به شهادت امام حسن مجتبی (ع) می شد و پس از ارائه طرح این کار به تلویزیون و استقبال آنها شروع به پیش تولید این تله فیلم کردیم.


وی در ادامه افزود: داستان فیلم روایتگر اتفاقاتی است که بعد از فوت ابوالقاسم (با بازی حسن اسدی) می افتد. ابوالقاسم در طی حیاتش هر ساله به خیریه توانبخشی محمودیه کمک مالی می کرده و حالا برادرش پس از مرگ وی با مشورت روحانی محل تصمیم به ادامه این کار پسندیده دارد اما پسر ابوالقاسم، عباس (با بازی بابک انصاری) که تازه ازدواج کرده و درگیر مسائل مالی است با این موضوع مخالفت می کند و ادامه داستان بستر کشمکش ها و اتفاقاتی می گردد.


رحیمی خواص در پاسخ این سوال که چرا دوباره خمینی شهر را برای ساخت فیلمش انتخاب کرده، می گوید: بوی خوش یار تجربه موفقی از کار در این شهر بود. مردم محل و هیات امنا مسجد خیلی با ما همراهی کردند. به علاوه اینکه من دوستان خوبی هم در این شهر دارم. وقتی بوی خوش یار را می ساختیم یک روز با آقای طاهری به خیریه توان بخشی محمودیه سر زدیم و همین جرقه ای برای ساخت عطر خوش یار شد. وی از همکاری و همدلی صمیمانه مردم خمینی شهر تشکر و قدردانی کرد.


تصویربرداری این فیلم در محله اندان در یک خانه قدیمی شروع شده و مکان های بعدی فیلمبرداری هم یک گلخانه، مرکز توانبخشی محمودیه و مسجد محله خواهد بود.


فیلمبرداری این تله فیلم که محصول موسسه فرهنگی هنری شکوفا فیلم است، تا 20 آذرماه به پایان می رسد و تا آخر ماه آینده آماده پخش در شبکه سوم سیما خواهد بود.


گفتنی است بوی خوش یار شب عاشورا از شبکه سوم سیما پخش شد. رحیمی خواص پیش از این کارگردانی تله فیلم های حج پاکان، خواستن، نان شب، کلاه تو کلاه، بوی خوش یار و مستند عزای عشق را بر عهده داشته است.


از جمله بازیگران این تله فیلم می توان به بابک انصاری، کیمیا بابایان، علیرضا شیخ الاسلام، مجید گل رضایی، مرجان نعمت نژاد، محمد رضا کسرایی، علی جعفری هرستانی، حجت اله نجف پور، زهره مولوی، مریم شاه ولی، امیرحسین موسوی، سمیه رمضانی و احمد خانی اشاره کرد..

و دیگر عوامل عطر خوش یار:
مدیر برنامه ریزی: شهاب کازرونی، دستیار کارگردان: علیرضا رحمتی، مدیر تولید: علی جعفری هرستانی، جانشینان تهیه: امید مجاهد و محسن بوربور، مدیر تصویربرداری: یاسر زمانی، مدیر صدابرداری: احسان نوروزی، طراح صحنه و لباس: پونه خامین، طراح گریم: رضا سعیدی، منشی صحنه: آوا جعفری، تدوین: مهدی دهقان