سوگواره ملی تعزیه در خمینی شهر در حال برگزاری است

ارسال در سینما و تئاتر

اولین سوگواره ملی تعزیه با حضور هنرمندانی از ده استان کشور در مرکز فرهنگی امام حسین(ع) (حسینیه باولگان) در حال برگزاریست. رییس انجمن تعزیه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین در اینباره گفت: در اولین شب از این سوگواره که از 11 آبان آغاز شد هنرمندانی از استان گیلان به خمینی شهر آمدند و تعزیه امامزاده ابراهیم که آرامگاهش در شهر فومن می باشد را به اجرا در آوردند.


در دومین شب که با استقبال پر شور مردم رو به رو شد هنرمندان اصفهانی به اجرای تعزیه حمزه سیدالشهدا پرداختند. در این نمایش مذهبی سه نفر از هنرمندان خمینی شهر نیز نقش آفرینی کردند. کبیریان افزود: در شب سوم هنرمندانی از استان مرکزی به اجرای تعزیه عبداله عفیف پرداختند و در شب چهارم  کرمانی ها تعزیه حبیب بن مظاهر را نمایش دادند.

وی با اعلام اینکه برگزاری این سوگواره به همت اداره کل ارشاد استان و شورای تعزیه استان می باشد، گفت: به غیر از انجمن تعزیه خمینی شهر و اداره ارشاد شهرستان، فرمانداری و شهرداری نیز در برپایی این مراسم همکاری کردند. گفتنیست این گروه های تعزیه هر کدام یک شب میهمان شهر ما هستند و در یکی از سالن های حسینیه باولگان اسکان می یابند.
اخبار تکمیلی این سوگواره که تا 20 آبان ادامه دارد متعاقبا اعلام می گردد.