«شهر موش ها» سد راه «رستم و سهراب» شد

ارسال در سینما و تئاتر

اتفاق خوبی که همزمان با سال جدید در خمینی شهر افتاد ورود دستگاه های دیجیتال پخش فیلم به سینما فرهنگ بود که باعث شد «ایران برگر» در تعطیلات عید و همزمان با سراسر کشور در شهر ما هم به روی پرده برود. ایران برگر که با فروش چهار و نیم میلیاردی خود پیشتاز فروش اکران های نوروزی در کل کشور شد، در طول 40 روزی که روی پرده سینما فرهنگ بود نیز با استقبال خوب شهروندان خمینی شهری مواجه گشت. مدیر سینما در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین می گوید: اگرچه استقبال از 4 فیلمی که از فروردین تا کنون به روی پرده سینما فرهنگ رفته نسبت به سینماهای اصفهان از آمار بالاتری برخوردار است اما 70 درصد از بلیط های ایران برگر بلیط مهمان (رایگان) بود و مابقی بلیط ویژه (نیم بها).


وی درباره فیلم شهر موش ها نیز که از 17 فروردین به روی پرده رفته و همچنان روی پرده باقی مانده است، گفت: استقبال حدود 3 هزار نفر از دانش آموزان شهرستان از این فیلم جهش خوبی را در اقبال مخاطب از سینما فرهنگ ایجاد کرد. توکلی در اینباره افزود: این فیلم تا چند روز آینده همچنان همه روزه به روی پرده است و نوبت 4 تا 6 روزهای پنج شنبه و جمعه نیز به این فیلم اختصاص دارد.


به گفته مدیر سینما، انیمیشن رستم و سهراب که همزمان با شهر موش ها روی پرده رفت، در آخرین رتبه آمار فروش قرار گرفت. وی راجع به علت این اتفاق گفت: رستم و سهراب تحت الشعاع شهر موشها قرار گرفت و تنها دانش آموزان 12-10مدرسه که شهر موش ها را قبلا در اصفهان دیده بودند، به تماشای این انیمیشن آمدند.
به گفته مدیر سینما، فیلم استراحت مطلق نیز از دو هفته پیش به روی پرده سینما فرهنگ است و تا چند روز دیگر فیلم طنز نهنگ عنبر به روی پرده خواهد رفت.
وی افزود: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و همچنین به دلیل گرمای هوا و پناه بردن مردم به دامان طبیعت به طور طبیعی آمار بازدید کاهش خواهد یافت و به طور قطع با آغاز فصل مدارس و همچنین سرمای هوا استقبال مردم از سینما بیشتر خواهد شد و فیلمی که در این فصل به روی پرده سینمای شهر ما برود رکورد خواهد شکست.


توکلی در ادامه با اشاره به اینکه علی رغم برخوردارشدن سینما فرهنگ از دستگاه های دیجیتال و اکران فیلم پس از دو سال وقفه در خمینی شهر، همچنان در تامین هزینه های دستگاه ها مانده ایم، افزود: اداره کردن سینما کار دشواریست و حمایت تمامی نهادها را می طلبد. از نهادهایی مانند فرمانداری و شهرداری تقاضا داریم که توقع استفاده رایگان از سالن سینما را نداشته باشند و اینگونه ما را در تامین هزینه های جاری تنها سینمای شهر یاری کنند. وی در همین رابطه افزود: اداره ارشاد از هر فیلم تعدادی بلیط رایگان سهم می برد. به تعدادی دیگر از ارگان ها نیز با توجه به نوپا بودن سینما و برای جذب تماشاگر مجبور به ارائه بلیط های مهمان و ویژه هستیم و این در حالیست که شرکت های پخش فیلم در تهران بی توجه به این مشکلاتی که ما در شهرستان با آن دست به گریبانیم، سهم خود را تمام و کمال از ما طلب می کنند و همین کار را بر ما دشوار می نماید.