تولید کنندگان جعبه محصولات غذایی از مقواهای استاندارد استفاده نمایند

ارسال در صنعت و عمران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد، غلامحسین شفیعی در نشست با مسئول اتحادیه صنف سازندگان جعبه های مقوایی شهر اصفهان با اشاره به اینکه استاندارد کردن واحد های تولید جعبه های مقوایی مواد غذایی و شیرینی یک ضرورت مهم است اظهار داشت: این اتحادیه بایستی به تمامی واحد های جعبه سازی ابلاغ کنند که استاندارد تولید جعبه را از اداره کل استاندارد دریافت نمایند.
غلامحسین شفیعی با تاکید به این موضوع که تولید کنندگان جعبه برای محصولات غذایی و بهداشتی باید از مقواهای استاندارد استفاده نمایند، بیان داشت: مراکز تولید جعبه باید دارای شرایطی چون محیط بهداشتی، کد و کارت بهداشت باشند تا پروانه استاندارد جعبه از سوی اداره استاندارد به آنها داده شود.
مدیر کل استاندارد استان اصفهان تاکید کرد: مسئولان کلیه اتحادیه های قنادان، پیتزا و ساندویچ، پولک و نبات، کباب و بریان و غیره باید آگاه باشند که از جعبه های دارای علامت استاندارد استفاده کنند چرا که استفاده از جعبه های نامرغوب و بدون علامت علامت استاندارد باعث ضربه به سلامت مردم میشود.
شفیعی بیان داشت: باید به مصرف کنندگان و مردم نیز اطلاع رسانی شود که در خرید موادغذایی خود در جعبه های غیر بهداشتی خودداری نمایند چرا که در تولید این جعبه ها از موادغیر بهداشتی و غیر استاندارد که دارای ترکیبات بسیار خطرناک هستند استفاده شده است.
وی گفت: در جلسه ای که با مسئولین بهداشت استان و کلیه اتحادیه ها دراسفند ماه خواهیم داشت به این موضوع اشاره خواهیم کرد و از این پس اجازه تولید جعبه های غیر استاندارد را در اصفهان نخواهیم داد.
در ادامه نیز سعید سلطانی ،مسئول اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات مقوایی شهر اصفهان، با اشاره به اینکه از سوی اتحادیه به کلیه تولید کنندگان جعبه هشدار های لازم داده شده است، گفت: اولین گام در این زمینه آن بود که مسئولان فنی در شرکت های جعبه سازی بایستی از سطح دانش بالا برخوردار بوده و در زمینه مواد غذایی تحصیلات مرتبط داشته باشد.