در سال 89، 320 ميليون تومان تسهيلات پرداخت كرده ايم

ارسال در صنعت و عمران

mehr1مدیرعامل صندوق مهر امام رضا استان به همراه نماینده مردم خميني شهر در مجلس از 4 طرح اشتغال زایی و خدماتی و صنعتی مورد حمایت صندوق مهر امام رضا در شهرستان بازدید و با وام گیرندگان این مراکز در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات اعطایی صحبت كرد.

قريشي در حاشيه اين بازديد در سخناني گفت: در سالجاری دو برابر تعهدات شغلی مصوب کارگروه اشتغال در سطح استان ایجاد شده است.
وي افزود: طبق مصوبه امسال مقرر شده 3500 فرصت شغلی در سطح استان  توسط این صندوق ايجاد شود که با تلاش و پیگیری انجام شده این سهمیه به هفت هزار فرصت شغلی رسید.
مدیرعامل صندوق مهر امام رضا استان در ادامه گفت: در مجموع بیش از 540 میلیارد ریال تسهیلات به 6 هزار نفر پرداخت شده که با توجه به اشتغال زایی این تسهیلات بیش از هزار نفر به تعداد افراد شاغل اضافه گردیده است.
قریشی در ادامه گفت: سهمیه استان در بخش روستائي 72 میلیارد ریال و در بخش کشاورزی 84 میلیارد بوده که امیدواریم با امضاء تفاهم نامه با سازمان بهزیستی، بنیاد شهید، شهرک علمی تحقیقاتی تا آخر سالجاری این سهمیه افزایش یابد.
وی در ادامه افزود: طبق برآورد انجام شده سعی ما بر این است كه ضمن افزایش 1500 فرصت شغلی جدید تا انتهای سال جاری مبلغ تسهیلات اعطایی استان را به 600 میلیارد ریال افزایش دهیم.
مدیر عامل صندوق مهر امام رضای استان تصریح کرد: تاکنون در سال جاری 27 هزار نفر از طریق ثبت نام در سایت و نامه های ریاست جمهوری به این صندوق معرفی شدند و با احراز شرايط،  20 هزار نفر منتظر دریافت تسهیلات هستند.
وی افزود: جایگاه استان در کشور در اعطای تسهیلات در رده پنجم قرار دارد و شهرستان خمینی شهر در این خصوص در رده ششم استان می باشد.
وی از همه گیرندگان وام ها و تسهیلات صندوق خواست به علت کمبود اعتبارات با پرداخت به موقع اقساط تسهیلات در جهت اعطای وام و تسهیلات به افراد جدید همکاری لازم با مسئولین این صندوق در استان را داشته باشند.
اصغر حیدری مدیر صندوق مهر امام رضاي شهرستان نیز در حاشيه اين بازديد به خبرنگار فرصت گفت: در سال 89 بیش از 362 نفر متقاضی از تسهیلات این صندوق با هزینه اي بالغ بر 2/3 میلیارد ریال جهت مشاغل خدماتی، تولیدی و خانگی و تعمیراتی استفاده نموده اند كه 26 نفر آن از خانم و مابقی از آقایان بوده اند.
وی افزود: بیشترین متقاضیان صندوق شهرستان از خانواده هاي محروم و کم توان مالی تشکیل شده اند و از مجموع کل افراد ثبت نام شده، 1320 نفر از طریق نامه های ریاست جمهوری و 374 نفر از طریق ثبت نام اینترنتی به صندوق معرفی گردیده اند.
وی در انتها گفت: در سال 89 نسبت به سال 88 تعداد آمار افراد وام گیرنده 3 برابر شده و نسبت به سال 87 آمار این تعداد به حدود 5 برابر می رسد.