کلنگ دو مدرسه به زمین خورد و یک باب مدرسه افتتاح شد

ارسال در صنعت و عمران

haj-omid-davarpanahصبح روز یکشنبه هفدهم مهر ماه کلنگ دو مدرسه امید1 و مدرسه 4 هزار متری داورپناه در شهرک منظریه خمینی شهر به زمین خورد و مدرسه دخترانه داورپناه 27 در محله اسفریز افتتاح شد.

مدير آموزش و پروش شهرستان خميني شهر در مراسمی که با همکاری مجمع خیرین مدرسه ساز، اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان و اداره آموزش و پرورش شهرستان برای تجلیل از خیر مدرسه ساز محمد تقی داورپناه برگزار شده بود، گفت: با توجه به تراكم جمعيت خميني شهر، ما با كمبود مدرسه روبرو هستيم و تعدادي زيادي از دانش آموزان شهرستان براي تحصيل به شهر اصفهان مي روند.

سيد علي مدينه افزود: با وجود خيّر مشهوري همچون آقای داورپناه به عنوان يكي از خيرين بزرگ كشور كه تاكنون 236مدرسه در كل كشور ساخته است، اين كمبود مدرسه زيبنده زادگاه اين خير مدرسه ساز كشوری نمي باشد.

وي ادامه داد: در حال حاضر ما در شهرستان خميني شهر26مدرسه دونوبته داريم و با توجه به ابلاغ يك نوبته شدن مدارس كشور در سطح شهر با کمبود 13 مدرسه روبرو بوده و با احتساب کمبود 15مدرسه در شهرک منظریه در مجموع در كل شهرستان با کمبود حدود 28مدرسه روبرو هستیم.

وي افزود: امسال حدود 12 ميليارد ريال برای تكميل پروژه آموزشي خميني شهر از اعتبارات دولتي به شهرستان تخصیص داده شد كه نسبت به سال هاي قبل از افزايش قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدینه همچنین با تاکید بر  نياز شهرستان به حمايت خيرين مدرسه ساز براي تكميل فضاهاي آموزشي، از همه خيرين و مردم و مسوولين شهرستان خواست تا با همكاري يك ديگر كمبود مراكز آموزشي خميني شهر را رفع كنند.

لازم به ذكر است مدرسه داور پناه 27 که با هزينه حدود 6 ميليارد ريال در زميني به وسعت 2 هزار و هفتصد متر و در دو طبقه به صورت مشاركتي با استفاده از اعتبارات دولتي و کمک های خير مدرسه ساز محمد تقي داورپناه ساخته شده است، داراي 8 كلاس با ظرفيت 300 دانش آموز وامكانات جانبي اعم از سالن اجتماعات، كتابخانه، كارگاه و .. مي باشد.

گفتني است گلنگ مدرسه 4هزار متر ي داوريناه به همت محمد تقی داورپناه و  مدرسه 2 هزار و پانصد متري اميد  به همت حاج غلامرضا محب محمد  معروف به حاج اميد به زمين زده شد.