مترو به خميني شهر مي رسد

ارسال در صنعت و عمران

shora-edari-bجلسه شورای اداری shora-edari-Dشهرستان شنبه 21 اردیبهشت ماه در محل فرمانداری برگزار شد. در این جلسه، سید جواد ابطحی با اشاره به سه شهرک برق و الکترونیک، صنایع غذایی و شهرک گلخانه ای قرطمان گفت: این سه شهرک، سه پروژه اشتغال زاست. چه دلیلی دارد سرمایه گذار ما در مورچه خورت سرمایه گذاری کند ولی در اینجا که به مرکز استان هم نزدیک هست سرمایه گذاری نکند؟ ما باید اطلاع رسانی کنیم.

وی ادامه داد: اینکه کلنگ شهرک صنایع غذایی زده شده کافی نیست. به عقیده من هر روز باید فرماندار پیگیر این شهرک باشد. باید فشار مضاعفی گذاشت تا این شهرک به بهره برداری برسد. برای شهرک گلخانه هم تلاشهای زیادی صورت گرفته ولی نتیجه آن مطلوب نیست. من با وزیر جهاد در این زمینه صحبت کردم قول مساعد دادند که اعتبار ویژه ای برای امسال قرار بدهند و حداقل فاز اول آن امسال به بهره برداری برسد.

نماینده به موضوع مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: در خصوص مسکن مهر خمینی شهر میگویم این معضلی است که در آینده خودش را نشان می دهد. با 8-7 میلیونی که مردم داده اند کار درست نمی شود. الان شهرضا با 7 میلیون به بهره برداری رسیده است. علتش آن است که در خمینی شهر روی نه طبقه گودبرداری کرده اند. باید وام 20 میلیونی را افزایش داد و مثلا سی میلیونش کرد وگرنه مردم ندارند و بحران ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: راجع به اصغرآباد هم بگویم که شهر شدن آن در دستورکار هیات دولت قرار گرفته ولی من اعلام می کنم این شهر شدن ها ضرر است. من می دانم برای روستاها چقدر بودجه تخصیص داده اند. ولی به هر حال مردم اصغرآباد خواستند که شهر بشوند و تا آخر سال شاهد شهرشدن این روستا هم هستیم.

ابطحی به خسارتهای وارده در بارش تگرگ اخیر اشاره کرد و گفت: تگرگی که اخیرا بارید برآورد می شود خسارتی بالغ بر هفت میلیارد تومان به شهرستان زده است. من در این مورد با ستاد بحران مکاتبه کردم.

وی به موضوع متروی خمینی شهر هم اشاره کرد و ادامه داد: اعتبار خط متروی اصفهان-خمینی شهر در بودجه سال نود آورده شده تا کارهای مقدماتی اش انجام شود.

ابطحی یادآور شد: در بودجه سال 90 اجازه توزیع 35 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت داده شده و چون شهرداری خمینی شهر بالای 100 هزار نفر است می تواند اوراق مشارکت توزیع کند.

وی در ادامه از تخصیص زمین برای دانشگاه پیام نور شهرستان خبر داد و اعلام کرد: با تلاشهایی که شد زمین دانشگاه پیام نور خمینی شهر هم اختصاص داده شد.

در ادامه این جلسه فرماندار به اشاره با مصوبات به سفر ریاست جمهوری گفت: ما در این سه سفر مصوبات بسیار خوبی برای این شهرستان داشتیم که حجم زیادی از آنها احرایی شده و باید پیگیر باشیم که باقیمانده آنها از جمله بیمارستان منظریه هم نهایی شود.