دستان قلم زن خمینی شهری؛ خالق گل و بوته های قرآن مطلا

ارسال در صنعت و عمران

بزرگترین قرآن دستنویس مطلای جهان به دست حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین مهدی عسگری هنرمند خمینی شهری که کار قلمزنی جلدهای این قرآن را بر عهده داشته، گفت: سبک این کار خاص است و دارای 110 گل و بوته عباسی به نیت امیر المومنین (ع) و 14 گل محمدی در جلد به نام 14 معصوم است.
وی افزود: کار قلمزنی جلدهای این حدود یک سال به طول انجامیده است که به همراه حکاکی آیات توسط رایین اکبرخانزاده در مدت 2 سال این قرآن تهیه شده است و 9 نفر در این طرح مشارکت داشته اند.
عسگری در پاسخ به این شبهه که چرا این قرآن یک بار در تیرماه سال گذشته و یک بار در فروردین ماه سال جاری رونمایی شده بود گفت: قرآن های رونمایی شده در این دو زمان متفاوت هستند. سال گذشته بزرگترین قرآن نقره جهان در نمایشگاه قرآنی ماه رمضان رونمایی شد و امسال از بزرگترین قرآن مطلای جهان در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء قم پرده برداری شد.
وی افزود: هزینه های اجرای این طرح حدود 800 میلیون تومان بود که خیری این هزینه ها را پرداخت نموده است. همچنین ارزش این قرآن 100 کیوگرمی بیش از 3 میلیارد تومان اعلام شده و قرار است عواید فروش آن صرف کودکان سرطانی و نیازمند شود.
این هنرمند قلمزن اعلام کرد: با توجه به گفته آیت الله مکارم شیرازی مبنی بر این که این هنر باید به جهانیان نمایش داده شود، در آینده ای نزدیک قرآن مذکور در نمایشگاه هایی در مالزی، دبی، امارات و ... در معرض دید عموم قرار می گیرد.
گفتنی است بزرگترین قرآن مطلای جهان دارای ابعاد 141 در 91 سانتیمتر و به سبک عثمان طه است و شماره آیه ها، سر سوره ها و تمام مشخصات کامل یک قرآن را داراست.