مرکز «انرژي هاي تجديد پذير» و «توربين بادي» در دانشگاه آزاد افتتاح شد

ارسال در صنعت و عمران

مرکز انرژي هاي تجديد پذير و توربين بادي در دانشگاه آزاد اسلامي افتتاح و بهره برداري شد و به طور رسمی در اختيار دانش پژوهان دانشگاه ها قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، این مرکز علمی تحقیقاتی شامل يك توربين بادي 500 وات هيبريدي به همراه سلول هاي خورشيدي و دستگاه ذخيره اطلاعات است كه توانايي توليد انرژي در طول شبانه روز را داراست و اطلاعات ثبت شده توربين براي طراحي هاي تحقيقاتي كارشناسان ارشد و دانشجويان دكترای تخصصي مورد استفاده قرار مي گيرد. 

 

در ادامه این مراسم توربين بادي روتور عمودي به همراه ژنراتور از ديگر تحقيقات علمي بود كه با حضور مسئولان، مبتكران و محققان جوان به بهره برداري رسيد. طرح و ساخت پره ساونيوس اين توربين به همراه ساخت ژنراتور توسط اعضاي باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه صورت گرفت كه طي ماه ها فعاليت مستمر و تلاش طاقت فرساي دانش پژوهان به نتيجه رسيد و در حال حاضر مورد استفاده علاقمندان قرار گرفته است. اين توربين مي تواند برق مورد نياز يك خانواده را تأمين نمايد و با استقبال محققان داخلي و خارجي مواجه شده است.

 

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این مرکز علمی تحقیقاتی همزمان با هفته پژوهش و همچنین همزمان با حضور پروفسور اعلایی دانشمند خمینی شهری مقیم آمریکا در منجیل برای افتتاح یکی از اختراعات خودش به نام «اینولاکس» یا نسل جدید توربین های بادی، افتتاح شد. فناوری اینولاکس که نیروی باد را بدون ایجاد آلایندگی به برق تبدیل می کند و عملکردی شبیه به بادگیرهای یزد دارد به جز ایران تا کنون در کشورهای نیوزیلند، دانمارک، چین و هلند به کار گرفته شده است. 

 

 

Â