امکان واریز سهم شهر از محل درآمد حاصله از تولید سیگار در خمینی شهر وجود ندارد

ارسال در صنعت و عمران

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور که به دعوت نماینده شهرستان خمینی شهر به منظوربازدیداز مزارع تنباکوی زرد طلایی ومشاهده مشکلات کشاورزان در این بخش چهارشنبه به خمینی شهر سفر کرده بود گفت: آمادگی کامل داریم از طرح توسعه کارخانه سیگار خمینی€Œ شهر به صورت مشارکتی با سرمایه€Œ گذاری بخش خصوصی حمایت و استقبال کنیم و تاکنون در این رابطه با چندین سرمایه€Œ گذار وارد مذاکره شده €Œایم. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسین برخوردار بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید خود از مزارع کشت تنباکوی زرد طلائی و کارخانه سیگار خمینی€Œ شهر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به شرایط کنونی شرکت دخانیات در حال حاضر طرح توسعه کارخانه سیگار با اعتبارات دولتی در اولویت ما نخواهد بود و اولویت اول توسعه کاشت و خرید محصول و افزایش صادرات تنباکوی زرد طلائی خمینی€Œ شهر است.

وی افزود: با وجود مشکلات مالی و کمبود اعتبارات دولتی شرکت دخانیات کشور، طرح توسعه کارخانه سیگار خمینی€Œ شهر جزو طرح €Œهای طولانی مدت این شرکت است اما از حضور بخش خصوصی در این طرح حمایت می€Œ کنیم.

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور با بیان اینکه طبق قانون درآمد حاصل از تولید تنباکوی زرد صادراتی و سیگارت خمینی€Œ شهر به صورت مستقیم به خزانه دولت واریز

می€Œ شود، تصریح کرد: تمامی مراحل دریافت و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد و فروش محصولات صادراتی و تولیدی شرکت دخانیات به صورت متمرکز در مرکز کشور انجام و درآمد حاصله به خزانه دولت واریز می €Œشود.

وی در پاسخ این سوال که چرا شهرستان خمینی €Œشهر هیچ گونه منفعتی از درآمد حاصله از تولید سیگار نمی€Œ برد، گفت: شرکت دخانیات در شهرستان خمینی€Œ شهر و استان اصفهان به صورت مستقل عمل نمی €Œکند.

برخوردار افزود: در صورتی که شرکت دخانیات استان اصفهان و شهرستان به صورت مستقل عمل می €Œکردند طبیعی بود طبق قانون سهم شهرستان و استان محاسبه و واریز شود اما به دلیل متمرکز بودن تمامی مراحل فروش در تهران امکان واریز سهم استان و شهرستان وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت دخانیات کشور با بیان اینکه نمی €Œتوانم در این رابطه قول و وعده بدهم، بیان داشت: خواسته مسئولین شهرستان برای دریافت سهم درآمد از محصولات سیگار خمینی€Œ شهر باید از نظر قانونی و ساختار سازمانی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمی €Œتوانم هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ارز آوری و درآمد حاصله از تولید و صادرات تنباکوی زرد طلائی و کارخانه سیگار خمینی€Œ شهر اعلام کنم، گفت: میزان برداشت تنباکو صادراتی و مرغوب شهرستان خمینی شهر 300 تن است در حالی که میزان برداشت تنباکو در کل کشور بیش از 8 هزار تن است.

مدیرعامل شرکت دخانیات کشور در پایان گفت: امیدواریم با حمایت و پیگیری€Œ های مسئولین شهرستان و شرکت دخانیات استان اصفهان برای افزایش سطح کشت تنباکوی زرد طلائی اقدامات لازم صورت بگیرد.

به گزارش فارس، مدیر عامل شرکت دخانیات پس از بازدید از مزارع کشت تنباکوی زرد طلائی از کارخانه بسته €Œبندی تنباکوی صادراتی و تولید سیگار خمینی€Œ شهر بازدید کرد.

گفتنی است موضوعات گوناگونی از جمله طرح توسعه کارخانه سیگار، حل مشکلات کشاورزان و تنباکوکاران و به€Œ روز رسانی تجهیزات کارخانه سیگار خمینی €Œشهر در جلسه مشترک مدیرعامل با نماینده مردم در مجلس مطرح شد.

محمد حسین برخوردارهمچنین در گفت و گو با ایرنا در خمینی شهر گفت: تصمیم گرفتیم از ظرفیت خوب این شهرستان برای توسعه کاشت تنباکو حمایت کنیم.

وی افزود: از جمله تصمیمات این سفر کمک به افزایش میزان سطح تعرفه خرید محصول کشاورزان و تنباکو کاران برای توسعه کشت بود.

مدیر عامل شرکت دخانیات افزود :تنباکوی این منطقه به عنوان یک محصول صادراتی و ارز آور محسوب می شودو با توجه به میزان مشقت ومراحل سخت تولید تنباکو وپائین بودن میزان تعرفه، شرکت دخانیات تعرفه خرید تنباکو را افزایش می دهد.

وی گفت: امیدوار است با تعامل با وزارت جهاد کشاورزی،آبیاری قطره ای و تحت فشار درمزارع خمینی شهر اجرا شود و کشاورزان از تسهیلات جبرانی خسارات بهره مند شوند.

لازم به ذکر است که در جلسه مذکور از ورود خبرنگاران رسمی و دعوت شده توسط حراست شرکت دخانیات استان اصفهان ممانعت به عمل آمد.