نخستین همایش سراسری آموزش صنعت بتن در خمینی شهر برگزار شد

ارسال در صنعت و عمران

دکتر مستوفی نژاد پدر علم بتن ایران و استاد خمینی شهری دانشگاه صنعتی در نخستین همایش سراسری آموزش صنعت بتن با عنوان «آسيب شناسي و نگهداري بتن» که به همت اتحادیه صنف تیرچه بلوک خمینی شهر و با فراخوان قبلی در سالن بصیرت شهرداری خمینی شهر برگزارشد، شرکت کرد. دبير اين همايش در گفتگو با فرصت آنلاین گفت: این همایش با حضور حدود 250 نفر از مهندسین، پیمانکاران، دانشجویان  توليدکنندگان، فروشندگان، اجراکنندگان و همچنين محققان و پ€€ژوهشگران فناوري بتن برگزار و درباره آخرين يافته هاي علم بتن بحث و تبادل نظر شد.


ماندگاري با اشاره به اينکه آسيب شناسي و نگهداري بتن، محور اين همايش يک روزه بود گفت: از 11 مقاله رسيده به اين همايش، سه مقاله پذيرفته و ارائه شد.
دکتر مستوفی نژاد با اشاره به پیشرفت روز افزون علم بتن در کشور گفت: اين پيشرفت در سطح دانشگاهي محسوس است ولي براي پيشرفت بيشتر آن در جامعه نياز به فرهنگ سازي است.


وی با بيان اينکه علم بتن در 2 مشخصه «نسبت آب به سيمان» و «مراقبت رطوبت اوليه بتن» خلاصه مي شود، افزود: هرچه نسبت آب به سيمان در ساخت بتن کمتر باشد و همچنين در 7 روز اول بتن با رطوبت مورد نياز همراه باشد مقاومت و دوام آن بيشتر است.