محصولات سنگبری های خمینی شهر در انبارها مانده است

ارسال در صنعت و عمران

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نقل از ایرنا، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان با اعلام این خبر افزود: در صنایع دیگر خمینی شهر هم رکود وجود دارد اما کم و بیش به فعالیت مشغولند. ترابی فر رکود در بازار و فروش نرفتن محصولات، نقدینگی، ارزش افزوده، مالیات و بیمه را نیز از جمله مشکلات واحدهای ریسندگی و بافندگی و دیگر واحدهای تولیدی در شهرستان عنوان کرد.

 

وی اظهار کرد: اگر مسائلی از این دست حل شوند، در صنایعی مانند حوله بافی، صنایع غذایی و برق و الکترونیک امکان ایجاد نزدیک به هفت هزار شغل مستقیم وجود دارد که در صورت ایجاد آن، به حدود دو هزار نفر نیرو با تحصیلات مرتبط نیاز است که این نیروها در خود شهرستان وجود ندارند.

 

این مدیر صنعتی با اشاره به شکل گیری شهرک صنعتی برق و الکترونیک گفت: حدود 70 واحد در این شهرک واگذار شده است اما تنها چهار واحد پروانه بهره برداری دریافت کرده اند و به فعالیت مشغولند.

 

ترابی فر ادامه داد: هفت واحد نزدیک به بهره برداری هستند، 10 واحد هم از پنج تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و مابقی هنوز فعالیتی برای احداث واحد نداشته اند.

 

وی علت عدم رونق این شهرک را کمبود امکانات دانست و گفت: با وجود اتمام لوله کشی آب و گاز، همچنان شهرک فاقد آب و گاز است و جاده دسترسی شهرک هم مناسب نیست.

 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه خمینی شهر افزود: بخشی از شهرک برق و الکترونیک قرار بود به واحدهای حوله بافی اختصاص پیدا کند که کلنگ زنی هم شد اما قانون منع احداث واحد در شعاع 50 کیلومتر جلوی ادامه کار را گرفت.


ترابی فر درباره ارتباط صنایع با دانشگاه به دلیل وجود دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد خمینی شهر در این منطقه گفت: ما آماده همکاری با دانشگاه هستیم و اعضای جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی هم چند بار از واحدهای تولیدی خمینی شهر بازدید کرده اند و جلسه ای با آنها داشته ایم که قرار شده طرح هایی ارایه شود و جلسات ادامه پیدا کند.