افتتاح چند پروژه عمراني در رهنان با هزينه اي بالغ بر 30 ميليارد تومان

ارسال در صنعت و عمران

 

saghaeeyan-nejadهفته گذشته دهها پروژه در شهر رهنان كه منطقه 11 شهرداري اصفهان محسوب مي شود به بهره برداري رسيد. ارزش ريالي اين پروژه ها بالغ بر 300 ميليارد ريال بود.

 

شهردار اصفهان در مراسم افتتاحيه اين پروژه ها، به اجرای 24 پروژه دیگر در آینده در این منطقه اشاره و اذعان کرد: با اقدامات انجام شده در منطقه 11 می توان ادعا کرد رهنان از دایره محرومیت خارج شده است. وی با تأکید بر این که اجرای این تعداد پروژه نشان از همکاری و حمایت خوب شهروندان از شهرداری دارد، تصریح کرد: امید است با همکاری بیشتر همشهریان و نظارت آنها بر اقدامات شهرداری هر روز بیشتر از قبل راه توسعه را برای مردم شهر اصفهان فراهم نماییم. دکتر سقائیان نزاد در ادامه با بیان اینکه رهنان در حال حاضر روی ریل توسعه حرکت می کند، اظهار داشت: به یاری خداوند در مناطق محروم شهر اصفهان محور توسعه شکل گرفته چرا که این حق شهروندان این مناطق است که همانند شهروندان دیگر مناطق از امکانات شهری استفاده نمایند.

در اين مراسم همچنين، شهردار منطقه 11 اصفهان گفت: شهرداری این منطقه به منظور توزیع عادلانه خدمات، افزایش رفاه و آسایش مردم و آماده سازی محیطی شاد و به طور کلی رفع محرومیت زدایی از محلات محروم 30 پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی را در اختیار اهالی رهنان قرار داده است. مهندس محمدرضا برکت با اشاره به این که توسعه کیفی شهر باید در آهنگی همسان در تمامی محلات صورت گیرد، اظهار داشت: در سال گذشته با فعالیت 1400 ساعت- نفر تمامی نقاط قوت و ضعف محلات رهنان شناسایی شد و پروژه های عمرانی، فرهنگی بر اساس نیاز هر محله تعریف گردید. وی با اشاره به این که 30 پروژه با هزینه 160 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، افزود: خیابان بهشت به طول و عرض 400 و 13 متر و با هزینه ای بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در اختیار شهروندان قرار گرفت. شهردار منطقه 11 اصفهان با اشاره به احداث خیابان لیمجیر تصریح کرد: خیابان شهدای لیمجیر به طول 1350 متر و عرض 36 متر و با هزینه ای بالغ بر 76 میلیارد و 680 میلیون ریال به منظور رفع گره ترافیکی رهنان به بهره برداری رسید. برکت با بیان اینکه احداث خیابان سعدی به طول و عرض 1200 و 20 متر و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 300 میلیون ریال انجام شد، خاطرنشان کرد: ساخت خیابان امام رضا(ع) به طول هزار و عرض 36 منر و هزینه 3 میلیارد و 500 میلیون ریال و خیابان سازی خیابان شهید دکتر چمران به طول و عرض 700 و 30 متر و اعتبار 6 میلیارد ریال انجام شد و امروز در اختیار اهالی این منطقه قرار گرفت. خیابان قدس هم بعد از گذشت 30 سال با هزینه ای بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون ریال آزاد سازی گردید. وی به پروژه های فرهنگی این منطقه اشاره و اضافه کرد: فرهنگسرای گلزار شهدای رهنان با هزینه 2 میلیارد ریال و فرهنگسرای دانش با هزینه 5 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید. شهردار منطقه 11 اصفهان با بيان اينكه بوستان بهشت با هزینه ای بیش از 21 میلیارد و 300 میلیون ریال احداث شد، گفت: احداث بوستان های کودک، پردیس و تکمیل بوستان گل نرگس با هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد و 800 میلیون ریال از ديگر اقدامات شهرداري بوده است. برکت ساخت پارکینگ گلزار شهدای رهنان، اصلاح هندسی خیابان های شهید آیت الله مطهری و درخشان با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 400 میلیون ریال را از پروژه های ترافیکی این منطقه عنوان کرد و افزود: دو سرویس بهداشتی در خیابان های اشرفی اصفهانی و دکتر چمران 4 میلیارد و 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید. وی در ادامه با اشاره به پروژه های در دست اجراي این منطقه اظهار داشت: 26 پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی با هزینه ای بیش از 120 میلیارد ریال در سال 90 اجرایی می شود. وی با اشاره به مشارکت در احداث شهرک مبل اضافه کرد: احداث شهرک مبل به صورت مشارکتی در مکان کنونی کارخانه روغن نباتی در دستور کار شهرداری قرار دارد، طرح های این پروژه آماده است و اکنون شهرداری منطقه با جدیت بحث تغییر کاربری این زمین ها را دنبال می کند.

لازم به ذكر است رهنان پيشتر شهري مستقل و داراي مشكلات و محروميت هاي فراواني بود و پس از الحاق به اصفهان، بطور چشمگيري متحول گرديد.