نزدیک به 20 میلیارد تومان اعتبار شهرستان در حوزه اشتغال را دریابیم

ارسال در صنعت و عمران

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با حضور بانک های عامل طرح های اشتغالزای دولت و نمایندگان دانشگاه های شهرستان به ریاست فرماندار راعی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، فرماندار در ابتدای این نشست با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی شهرستان هر کدام نزدیک به چهار میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال دارند، گفت: میزان اعتباری که برای اجرای طرح تکاپو در شهرستان پیش بینی شده نیز هشت میلیارد و 760 میلیون تومان است. همچنین دو میلیارد و 510 میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی شهرستان در نظر گرفته شده است.


راعی در ادامه خواستار پیگیری جذب این اعتبارات به طور کامل، از جانب دستگاه های مربوطه تا پایان سال شد.
وی افزود: طبق پیش بینی ها در شهرستان خمینی شهر سه هزار و 800 نفر سهیمه استفاده از طرح های اشتغالزای دولت را دارند اما سامانه رصد اشتغال شهرستان تنها از ثبت تقاضای دو هزار و 97 نفر خبر می دهد. فرماندار تاکید کرد: با توجه به اینکه تا پایان سال زمان زیادی نداریم دستگاه ها همه تلاش خود را به کار بگیرند که بتوانیم این اعتبارات پیش بینی شده را صددرصد جذب نماییم.


راعی در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر اهمیت طرح کاروزی گفت: تعهد خمینی شهر به شرکت فارغ التحصیلانش در این طرح 204 نفر بوده که تا کنون تنها 33 نفر این رقم محقق شده است.
گفتنی است کارورزی طرحی است که طی آن دانشجویان فارغ التحصیل سال 91 به بعد، با ثبت نام در سامانه مربوطه در صورت پذیرش از جانب کارفرمایانی که سه نیروی بیمه شده در اختیار دارند، به کار مشغول می شوند و حقوق و بیمه شان را دولت می پردازد. یکی دیگر از تسهیلات این طرح برای کارفرمایان این است که در صورتی که پس از 4 تا 6 ماه کارورز را به استخدام خود دربیاورند به مدت 24 ماه از پرداخت بیمه کارفرما معاف می شوند.


بر اساس همین گزارش، در ادامه جلسه نمایندگان ادارات صنعت و معدن، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی آمار پرونده هایشان در حوزه مشاغل خانگی و طرح های پشتیبان را ارائه دادند.