آمارهایی از مهاجران خارجی در استان اصفهان

ارسال در صنعت و عمران

در حال حاضر حدود ۱۷۰ هزار تبعه خارجی مقیم در استان اصفهان اقامت دارند که از این تعداد حدود ۱۲۰ هزار نفر دارای کارت آمایش یا هویت و حدود ۵۰ هزار نفر نیز دارای گذرنامه با ویزای معتبر هستند. به گزارش فرصت آنلاین به نفل از خبرگزاری ایمنا مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان با اعلام این آمارگفت:عمده اتباع خارجی استان از افغانستان وارد شده€اند و حدود هزار و ۲۰۰ نفر نیز از کشور عراق و تعدادی هم از کشورهای ترکیه، هند و پاکستان دراستان حضور دارند. مهدی سلیمانی در مورد نحوه برخورد با اتباع غیرمجاز اظهار کرد: این افراد پس از دستگیری توسط نیروی انتظامی و نگهداری در اردوگاه از طریق مرز از ایران به کشور خودشان منتقل می€شوند.
وی با اشاره به اشباع شدن اصفهان از اتباع خارجی گفت: نمی€توانیم اتباع جدیدی را پذیرش کنیم و انتقال و جابه€جایی اتباع مجاز از دیگر استان€ها نیز به بررسی و موافقت اداره اتباع بیگانه مبدا ومقصد بستگی دارد.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری اصفهان در رابطه با آمایش اتباع بیگانه گفت: این اقدام با هدف بروزرسانی آمارواطلاعات اتباع خارجی انجام می شود؛ به علاوه اینکه همه ساله از این فرصت برای بروز رسانی اطلاعات مربوط به این اتباع و توزیع جغرافیایی مناسب خدمات در سطح استان و کشور استفاده می کنیم و خدمت رسانی دستگاه های مسئول در این آمایش مدیریت می شود. چرا که دستگاه های خدمت رسان مانند آموزش و پرورش و بهداشت و درمان با جابجا شدن آمار جمعیتی باید امکانات و نیازهای خود را متناسب با تعداد ساکنین هر منطقه تراز کنند. سلیمانی تصریح کرد: همه اتباعی که دارای کارت اقامت معتبر هستند در این طرح آمایش می شوند اما اتباع غیرمجاز که آماری نیز از آن ها در دسترس نیست و اصولا به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند، مشمول طرح نمی شوند.


گفتنی است براساس اعلام مسولان نزدیک به ۳ میلیون فرصت شغلی ازسوی اتباع بیگانه غیرقانونی در کشور اشغال شده است. حال با توجه به اینکه اصفهان از نظر تعداد اتباع خارجی، سومین استان در کشور بعد از استان تهران و خراسان رضوی بشمار می€آید. قطعاً فرصت€های شغلی بسیاری در استان توسط اتباع بیگانه اشغال€شده است. تعداد قابل توجهی ازاین مهاجران قانونی یا غیر قانونی درشهرستان خمینی شهرحضورداشته وبه علاوه تعدادی نیزدر کارخانه های سنگ که ارتباط مستقیمی با خمینی شهر دارد مشغول کا رهستند.کارشناسان معتقد هستند یکی از راهکارهای حل مشکل بیکاری حدود 260 هزار نفر جمعیت فعال بیکار استان سروسامان دادن به این مهاجرت ها می باشد.