کلنگ ساخت قطعه B شهرک گلخانه ای کرتمان به زمین زده شد

ارسال در صنعت و عمران

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی زیرساخت ها و گازرسانی قطعه B شهرک گلخانه ای کرتمان خمینی شهر با حضور استاندار اصفهان، مدیران استان، مسوولان شهرستان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی با برگزاری آیین کلنگ زنی آغاز شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، استاندار اصفهان در این آیین گفت: سنت حسنه ای وجود دارد که معمولا طرح های عمرانی، سرمایه گذاری، خدماتی که در طول سال پیگیری و اجرایی می شود در دو مناسبت از سال، هفته دولت و دهه فجر به صورت ویژه برای بهره برداری آماده می شود که استان اصفهان از این ویژگی برخوردار است.


زرگرپور با بیان اینکه طرح های بخش کشاورزی از نظر تولید دارای جایگاه ویژه ای است، افزود: گلخانه ها از نظر صرفه جویی در مصرف آب بسیار مهم بوده و این شهرک گلخانه ای با به کارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی و اشتغال تعداد قابل توجهی از افراد با اهمیت است و باید فعالیت های اجرایی آن با قوت و درایت شروع شود.


وی با اشاره به اینکه این طرح بسیار مهم است و باید به کشاورزی گلخانه برسیم، اضافه کرد: استان اصفهان به یک استان صنعتی تقسیم بندی می شود و کشاورزی نیز در این استان دارای جایگاه ویژه ای است.


استاندار ادامه داد: 450هزار هکتار زمین های قابل کشت که حدود 100هزار هکتار از آن به دلیل مباحث خشکسالی از چرخه تولید خارج شده در استان اصفهان موجود است اما علیرغم خشکسالی حجم تولیدات محصولات کشاورزی کاهش نیافته که این اتفاق نتیجه آموزش های تخصصی در بخش کشاورزی و تجربیاتی است که برخی از کشاورزان دارند.


رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز در ادامه این مراسم گفت: مساحت این شهرک 16هکتار است که 8هکتار آن برای احداث واحدهای گلخانه ای تخصیص پیدا کرده و مالکیت اراضی در اختیار سازمان اداره کل راه و شهرسازی است و به صورت استیجاری در اختیار فارغ التحصیلان بومی و بیکار شهرستان قرار گرفته که مراحل صدور پروانه توسط نظام مهندسی کشاورزی انجام و پس از تامین اعتبار لازم از طریق بانک کشاورزی اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان واگذار شد.


شریفی با بیان اینکه هم اکنون 19نفر به بانک کشاورزی معرفی شدند، افزود: عملیات اجرایی با پیمانکار بسته شده و اشتغالزایی 120نفر به صورت مستقیم و سرمایه گذاری با رقمی بالغ بر 85میلیارد ریال در این شهرک پیش بینی شده است.


وی اضافه کرد: کل هزینه های انجام شده جهت تکمیل زیرساخت های شهرک بالغ بر 7میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات دولتی است.