اساسنامه ساماندهی فعالیت های اجتماعی فرهنگی در مجموعۀ جهانی میدان امام (ره) تدوین می شود

ارسال در صنعت و عمران


مشاور عالی مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از تشکیل کارگروه تدوین اساسنامه ساماندهی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در مجموعۀ جهانی میدان امام (ره) اصفهان خبر داد.

به گزارش فرصت آنلاین  به نقل از  روابط عمومی ادارۀ کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ سید علی صالح درخشان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به تشکیل کارگروه ساماندهی مجموعۀ جهانی میدان امام اصفهان، در این کارگروه در مرحلۀ اول به تدوین طرح های ساماندهی فعالیتهای اقتصادی در میدان امام در یکماه گذشته پرداختیم، لذا هم اینک بدنبال ساماندهی فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در پهنه میدان و بناهای وابسته به آن می باشیم.
وی همچنین تصریح کرد: با توجه به شاخصه های شکل گیری این میدان بزرگ که به عنوان میدان مرکزی شهر اصفهان در عصر صفوی بنا شده بود، از آن زمان تاکنون بسیاری از رویدادهای اجتماعی و فرهنگی شهر در این مکان انجام می پذیرد، با این وصف هم اینک با توجه به ثبت جهانی این اثر از یکسو و لزوم ساماندهی رویداد های اجتماعی و فرهنگی در این میدان بزرگ و همچنین با توجه به تأکیدات استاندار محترم به عنوان رئیس هیئت امنای این میدان برآن شده ایم تا اساسنامه ای در جهت ساماندهی فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی در این مجموعه جهانی تدوین کنیم.
مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان تأکید کرد: این اساسنامه با همکاری نهادهای مختلف شهری در حال تدوین بوده و در یک هفتۀ آینده جهت تصویب و اجرا به هیئت امنا این مجموعۀ تاریخی ارائه خواهد شد.
شایان ذکر است، مجموعۀ جهانی میدان امام اصفهان ( نقش جهان ) با بیش از 91000 متر مربع وسعت به عنوان بخشی از دولتخانۀ عظیم صفوی همزمان با انتقال پایتخت صفویان از قزوین به اصفهان در این شهر بنا گردید. این مجموعۀ عظیم تاریخی شامل، مسجد امام(ره) ( جامع عباسی)، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، مجموعۀ بازار پیرامون میدان امام و همچنین بازار بزرگ قیصریه می باشد.
گفتنی است در یک ماه گذشته کمیتۀ ساماندهی فعالیتهای میدان امام اصفهان طرح هایی را در راستای ساماندهی فعالیت های عمومی در این میدان تاریخی به تصویب رسانده که از آن جمله می توان به: ساماندهی، طراحی و ساخت تابلوهای فروشگاههای صنایع دستی، نظافت محوطه میدان و راسته بازار، رفع سد معبر در مسیر تردد راسته بازار، ساماندهی ورودی و سردر مغازه ها، تعیین شناسنامه کامل از لحاظ نوع شغل، مالکیت و پروانه کسب فروشگاهها اشاره کرد.