اتوبوس انرژی در ایستگاه مدرسه شهدای وطن ایستاد

ارسال در صنعت و عمران

شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر اقدام به اجرای طرح آزمایشی «بهسامان» نمودند.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین هدف از این طرح مدیریت مصرف انرژی برق و بهینه سازی آن است و قرار است پس از گذراندن مرحله آزمایشی خود در خمینی شهر، در سایر شهرستان های استان به اجرا در بیاید.
کارشناس بهره وری اداره برق خمینی شهر در این رابطه گفت: در این طرح یک «اتوبوس انرژی» را به مدرسه شهدای وطن بردیم. از این مدرسه کلاسی به عنوان کلاس انرژی انتخاب شد که دانش آموزان آن به سه گروه «برچسب انرژی»، «روشنایی» و «مدیریت مصرف انرژی» تقسیم بندی شدند و برای هر کدام یک سرگروه مشخص شد.
اسدی در رابطه با موضوعات مورد بحث در این کارگاه گفت: معرفی برچسب انرژی، استفاده بهینه از لوازم خانگی، روشنایی، ساعات اوج مصرف، انرژی های نو، انواع لامپ ها با نمایشگر ولتاژ و جریان آنها و وسایل سرمایشی با برچسب انرژی بالا موضوعاتی بود که برای دانش آموزان مدرسه دخترانه شهدای وطن تشریح شد.
وی با اشاره به این که دانش آموزان از نزدیک با پنل های خورشیدی نصب شده در سقف اتوبوس آشنا شدند افزود: دستگاه LCD و لامپ های داخل اتوبوس با سامانه های خورشیدی مذکور کار می کردند.
اسدی همچنین افزود: قبل از به راه افتادن اتوبوس انرژی، سه جلسه آموزش مصرف بهینه برق برای مدیران و معلمان مدارس برگزار نمودیم.
وی علت انتخاب اتوبوس برای اجرای طرح را سیار بودن آن عنوان کرد و افزود: از آن جا که قرار است تا پایان اردیبهشت 96، این کارگاه برای حدود 10 مدرسه در خمینی شهر تشکیل شود، آن را به وسیله یک اتوبوس به صورت سیار درآوردیم.
گفتنی است یک کارگاه نقاشی مرتبط با موضوع بهینه سازی مصرف انرژی نیز در اتوبوس انرژی برگزار گردید.