برای احداث شهر سنگ آماده همکاری با فعالان سنگ خمینی شهر هستیم

ارسال در صنعت و عمران

مدیرعامل صندوق کشوری کارآفرینی امید صبح امروز در سفر به خمینی شهر از آمادگی این صندوق برای برپایی نمایشگاه دائمی سنگ در خمینی شهر به شرط همکاری و مشارکت فعالان این عرصه خبر داد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دکتر نوراله زاده که در جلسه ای در اتاق فرماندار سخن می گفت، افزود: از آنجا که برپایی نمایشگاه و عرضه سنگ است که چرخ تولید را به حرکت درمی آورد و در واقع بیشترین ارزش افزوده در بخش فروش و عرضه ایجاد می شود، آماده هر گونه همکاری در این زمینه در خمینی شهر هستیم.


وی با توضیح اینکه کمترین ارزش افزوده در بخش ساخت ایجاد می شود، گفت: اما متاسفانه ما همیشه در مرحله ساخت به تولید کننده وام می دهیم اما هنگام فروش محصول تنهایش می گذاریم.


وی همچنین در اینباره با انتقاد از اینکه ما همه چیز را در پول می بینیم گفت: گیریم صددرصد کارخانه هایمان تولید داشته باشند آیا کسی هست که این محصولات را به مصرف برساند؟ مگر مصرف داخلی ما چقدر است؟ ما نمی توانیم از یک طرف تولید را درست کنیم و از سویی دیگر ارتباطاتمان را با همه دنیا تخریب کنیم. مدیرعامل صندوق امید با تاکید بر اینکه باید بر مزیت ها تکیه کنیم، گفت: اگر قرار باشد فقط روی ضعف ها دست بگذاریم و بگوییم ضعیف هستیم معنی اش این است که در این 37 سال بد و ضعیف عمل کرده ایم.


سبد تولیدات لبنی خمینی شهر باید برند داشته باشد
نوراله زاده خمینی شهر را در تولیدات لبنی قوی ارزیابی کرد و گفت: توصیه می کنم برای تولیدات لبنی خمینی شهر برند ایجاد کنیم. وی وجود کارگاه های کوچک در کنار یکدیگر را مفید دانست و گفت: اما خوب است که این واحدهای کوچک به گونه ای متشکل در قالب انجمن، اتحادیه یا شرکت فعالیت کرده و منسجم عمل کنند آن وقت است که عرصه کار رقابت پذیر می شود و حتی همین واحدهای کوچک می توانند به خارج از کشور صادرات داشته باشند.


وی با تاکید بر کار تخصصی گفت: هر واحد باید یک محصول تولید کند یکی ماست، یکی کره، یکی پنیر و... آن وقت می توان یک سبد محصول تولید خمینی شهر داشت که قابلیت پخش داشته و خود اشتغالزا نیز هست. اگر چنین اتفاقی با حمایت و هدایت صندوق امید رخ بدهد، خمینی شهر در حوزه تولیدات لبنی می تواند در یک دوره 3 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.
مدیرعامل صندوق امید در ادامه از امضای تفاهم نامه با انجمن های کشوری صنایع بسته بندی و ماشین سازی به منظور تهیه دستگاه های بسته بندی و فرآوری مخصوص کارگاه های کوچک خبر داد و گفت: خمینی شهر می تواند برای اجرای آزمایشی این طرح مورد خوبی باشد.


دانشکده سنگ
دکتر نوراله زاده همچنین در رابطه با نانوایی های خانگی شهرستان نیز گفت: خوب نیست همه کارگاه های سنتی را به صنعتی تبدیل کنیم. اگر بتوانیم شرایط بهداشتی را بر این نانوایی های سنتی حاکم کنیم و اشکالاتش را رفع نماییم خیلی بهتر است. وی گفت: فعلا کار را با 50 نانوایی به صورت آزمایشی شروع می کنیم و پس از حصول نتیجه به توسعه کار می اندیشیم.


در ادامه جلسه نماینده مردم خمینی شهر در مجلس از تولید نخودچی به عنوان یکی دیگر از عرصه های کسب و کار در خمینی شهر یاد کرد. ابطحی همچنین پیشنهاد داد که به  سنگ لاشتر که کل تولیداتش صادر می شود معافیت مالیاتی تعلق بگیرد.


ابوالقاسم سرتیپی به عنوان یکی از فعالان صنعت سنگ گفت: اگر بتوان دانشکده سنگ را نیز اینجا راه اندازی کرد ما 400 هزار متر زمین برایش در نظر خواهیم گرفت.